PDA

Volledige versie bekijken : [ Afgewezen ] refresh

josko
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:16
ik hang mestal rond op vier vijf forums tegelijk. of ben even weg. nu zou een refresh functie vrij handig zijn, zodat je niet hoeft te vernieuwen om up-to-date te zijn met de nieuwe posts enzo..

<body unload="SetTimeOut(forum,5000);">

vrij simpel toch?

Roenes
%Europe/Berlin %960 %2005, 00:02
ik zie het probleem niet. Waarom niet even op F5 rammen als je nieuwe berichten wilt zien? als je dat automatisch laat doen denk ik dat je meer klachten krijgt van mensen waar de browser refreshed terwijl ze dat niet willen.

Ik vind het een beetje overbodige (en onhandige) luxe :)

[m]
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:56
F5 F5 F5

of opera installeren. RMB > reload every > enable

josko
%Europe/Berlin %644 %2005, 16:28
ik denk dat het makkelijker is als je dit gewoon inbouwd, een refresh lijkt mij niet echt bepaald lastig ofzo, dus....

het is in principe ook geen probleem maar een suggestie,het is handig...

[dauntless vond het ook een goed idee]

Roenes
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:48
Persoonlijk vind ik het maar lastig als programma's dingen uit zichzelf gaan doen. Dit is zeker zoiets omdat je het niet ziet in het scherm (geen timer of zo (en neej, geen zichtbare timer inbouwen! ;))). Het gebeurt spontaan. Vind ik persoonlijk maar lastig. :)

Dan een ander punt: je bent uitgebreid een topic aan het lezen, flits, reload. Beetje waardeloos maar is overheen te komen (en jah, het komt geregeld voor dat ik een x aantal minuten bezig ben met een uitgebreidde topic te lezen en ik ben geen trage lezer :p)
Maar dan een ander punt: je bent een uitgebreid antwoord aan het typen. Je bent lekker bezig, ondertussen wat chatten of even drinken inschenken of wat dan ook. Lekker aan het typen: reload, bericht weg. Lijkt me een beroerde situatie. :D

Persoonlijk zie ik meer nadelen als voordelen van automatische reload, maarjah ik ben maar 1 persoon. Ik weet niet wat de rest vind :p

Jorim
%Europe/Berlin %734 %2005, 18:38
...

Persoonlijk zie ik meer nadelen als voordelen van automatische reload, maarjah ik ben maar 1 persoon. Ik weet niet wat de rest vind :p
Ik ben het helemaal met je eens :)

Dauntless
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
Ik ben het helemaal met je eens :)
Maar ik vond die op het vorige forum wel handig... Het hoeft dus echt niet altijd te zijn, gewoon een 'optie' . Dat kan dan toch geen kwaad lijkt me? Als je het niet wilt heb je er geen last van...

Roenes
%Europe/Berlin %780 %2005, 19:44
Je bedoelt gewoon een extra keuzemogelijkheid in je profiel? Dat zou idd nog een optie kunnen zijn. Maar ik blijf het toch een overbodige luxe vinden. Af en toe op F5 rammen moet toch kunnen? :)

Dauntless
%Europe/Berlin %787 %2005, 19:54
Gebruikte je die optie dan niet op het oude forum? Bij mij stond hij altijd op 5 minuten...

Neon
%Europe/Berlin %792 %2005, 20:01
Gasten,

Waar hebben we het in hemelsnaam over! |)
Wat is er de moeite om zelf even op F5 te drukken?!?

Sowieso vind ik het een slechte zaak als het doorgaat, wat niet zal gaan gebeuren maar dat even terzake.
Een website/forum hoort van je browser af te blijven! Als ik niet wil dat een pagina vernieuwd wordt dan gebeurd dat niet, wil ik het wel dan gebeurd dat en druk ik op F5!

Punt uit (min of meer)

Dat je het nog kan in of uit kan schakelen in je profiel o.i.d. kan dan lijkt mij weer wel.
Maar lijkt mij nogal lastig, misschien ook niet. Maar ik vindt het een onodige en overbodige luxe.

*Elbert krapt nog steeds op zijn achterhoofd waarom mensen niet op F5 willen drukken?* 8D

Mitch
%Europe/Berlin %799 %2005, 20:11
Ja ik vind dit eerlijk gezegt een typisch geval van mieren lastig vallen op een vreemde manier.

Roenes
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:17
*Elbert krapt nog steeds op zijn achterhoofd waarom mensen niet op F5 willen drukken?**Roenes krapt mee op elbert zijn hoofd* ;)

Tha Narie
%Europe/Berlin %894 %2005, 22:28
En wat dachten we van de server-load.
Ik heb FlashFocus vaak de hele dag open staan in een browser, en kijk er soms maar 4x per dag naar. Als hij elke 5 minuten ging refreshen zou de server lekker bezig zijn. En dat van alle anderen.

Bovendien, als je nou 4 minuten na een refresh komt, kunnen er in die 4 minuten nog replies bijgekomen zijn, moet je toch weer op F5 drukken om het te zien.
En na zo'n Alt+Tab optie is het geen enkele moeite om op F5 te drukken.

Ook wat mij betreft gaat dit niet door.

josko
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:50
het kan toch alleen ingebouwd worden in de showtopic en de index, en een aanvink optie? dan blijf je op 2 date, gene last bij posten of lezen.