PDA

Volledige versie bekijken : code werkte in Flash5 en niet meer in FlashMX

sky
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:05
Hallo mensen,
Ik gebruikte tot nu toe een eenvoudig javascriptje in Flash om afbeeldingen te openen in een nieuw scherm. Bijvoorbeeld:

on (release) {
getURL("javascript:openNewWindow('http://users.pandora.be/rudi.bellon/fotootjes/orientalmoods/or5.jpg','thewin','height=350,width=344,toolbar=no ,scrollbars=no') ");
}
Dat heeft altijd gewerkt in de vorige versies van flash, maar sinds ik ben overgeschakeld naar Flash MX professional 2004 werkt dat dus niet meer.

Er wordt een lege pagina geopend, en nog één, en nog één, en nog één...
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb dit script aan héél veel buttons verbonden dus liefst een oplossing die niet te ingewikkeld is want er is zoiezo enorm veel tijd in gekropen om dat scriptje aan al die buttons te verbinden en alle juiste afmetingen in te geven en zo.

Heel erg bedankt.

Noot: de buttons waar de link aan gekoppeld is zitten in een movieclip die wordt opgeroepen in een scrollpane. Dit was vroeger niet het geval. Ik weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.

groetjes, Sky.

ninetynine
%Europe/Berlin %637 %2005, 16:18
test je wel online ?
je code is ok

ofwel zit er een foutje in je html :p
bv de functiename ofzo

kan je die anders ook eens posten

sky
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:11
Dag Houstonfrieks,
Bedankt voor je snelle antwoord. Ja, ik test online. 't is wreed raar. 't zijn dus exact dezelfde codes als ik vroeger gebruikte dus zou in principe zeker moeten werken. Daarom dat ik dacht dat het misschien aan Flash MX lag dat dat niet meer ging ofzo.
Wat bedoel je juist met de functienaam? :#
groetjes, Sky.

mateo)
%Europe/Berlin %023 %2005, 01:34
openNewWindow moet zijn window.open. (tenminste als je niet zelf een functie hebt gemaakt met die naam). dus:

on (release) {
getURL("javascript:window.open('http://users.pandora.be/rudi.bellon/fotootjes/orientalmoods/or5.jpg','thewin','height=350,width=344,toolbar=no ,scrollbars=no') ");
}

ninetynine
%Europe/Berlin %237 %2005, 06:41
achter javascript komt je functienaam dus bv :

on (release) {
getURL("javascript:openNewWindow('http://users.pandora.be/rudi.bellon/fotootjes/orientalmoods/or5.jpg','thewin','height=350,width=344,toolbar=no ,scrollbars=no') ");
}

en nu moet je een html file daarvan maken ,(met flash),en dat open je in een
html editor en plakt deze code tussen je /head tags : (saven)

<script language="JavaScript">
<!--
function openNewWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
window.open(theURL,winName,features);
}
//-->
</script>

Nu zie je wat er moet overeen komen,(vetjes)

Als je wil testen , open dan gewoon je html file en je zal zien ,
het werkt :p :)..

succes

Laat me weten als het werkte :)

sky
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:44
Bedankt voor jullie antwoorden allebei.

Mateo --> als ik het zo doe opent hij naast de foto ook nog een ander leeg venster

Houstonfreaks --> ik heb dat vroeger nog zo gedaan maar dan moest ik voor elke foto een nieuwe html-file aanmaken. Het zijn echt enorm veel foto's dus ik wil eigenlijk het liefste zonder een html bestand werken. Dus gewoon dat wanneer ik klik op een button in flash de foto opent in een nieuw scherm dat aangepast is aan de afmetingen van de foto.

Andere makkelijke (lees: handig om aan te passen) manieren om met fotogallerijtjes in Flash te werken zijn ook altijd welkom. Misschien maak ik het onnodig ingewikkeld door van elke foto een thumbnail te maken, die als button op te slaan en daar telkens een aangepaste code achter te steken.

ninetynine
%Europe/Berlin %758 %2005, 19:12
Dan maar met de code van mknol2000:

Daar is hij weer: Popup Script voor plaatjes
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=5059#post5059

mateo)
%Europe/Berlin %818 %2005, 20:38
Mateo --> als ik het zo doe opent hij naast de foto ook nog een ander leeg venster
(bij mij anders niet)

sky
%Europe/Berlin %724 %2005, 18:23
(bij mij anders niet)
hmmm, vreemd. Zal wel aan iets bij mij liggen dan. Zal alles nog eens heel goed checken.

sky
%Europe/Berlin %739 %2005, 18:44
Mateo --> hetgeen ik nu krijg is het volgende:

De foto opent in een nieuw venster, wat is wat ik wilde MAAR mijn flashfile zelf verdwijnt en er komt een lege pagina met "[object]" te staan.

Enig idee hoe dat kan komen?

mateo)
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
probeer het eens met javascript: void window.open i.p.v. javascript: window.open. dus met deze code:

on (release) {
getURL("javascript: void window.open('http://users.pandora.be/rudi.bellon/fotootjes/orientalmoods/or5.jpg','thewin','height=350,width=344,toolbar=no ,scrollbars=no') ");
}

sky
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:04
yes! yes! yes! ***doet rondedansje***
Nu werkt het perfect!!!!!

Heel erg bedankt allebei! :D

groetjes, Sky.

sky
%Europe/Berlin %437 %2005, 11:30
OEI, te snel blij geworden. :S
Als je nu op eender welke button klikt, doet hij het, maar geen tweede keer.

Dus bvb ik klik op btn foto 1, dan verschijnt het popupventster met die foto erin.
Maar foto 3 en 4 en 5 en 6 enzovoort wil hij niet meer doen. Het ligt niet aan de code van die btns/foto's want ik kan eender welke 1 keer aanklikken, maar dan geen enkele meer.

Hij geeft als javacriptfout onderaan het browservenster 'object wordt verwacht.'

Zou je misschien nog eens willen kijken? Sorry hoor... :#
Als het makkelijker is om te ZIEN wat hij doet: Het staat al online. Als je naar www.samyra.be gaat, en dan naar 'media'. Daaronder naar 'fotogallerij'.

mateo)
%Europe/Berlin %424 %2005, 11:11
ik denk dat het een slordigheidje in je code is. (op de ene button gebruik je een ander script dan op de andere button of iets dergelijks.) hier is een voorbeeldbestandje met een prachtige oranje button. die button kan je 15 keer kopieren, het scriptje blijft gewoon zijn werk doen...

leuke site trouwens, succes :)

sky
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:31
OMG!!! **Bonkt hoofd tegen de muur**

Ik heb het eindelijk gevonden. Er was echt niets, maar dan ook niets mis met mijn code. Dus ik snapte er niks meer van. Nu dacht ik ineens: het enige dat het kan zijn is dat er iets mis gaat bij het uploaden. :O

Dus ik installeer Filezilla in plaats van WS_FTP, ik zet mijn .swf op de server.

Tatatata!!!! Alles piccobello in orde. :D

Zo stom zeg... En dat ik daar niet eerder op gedacht had... Enfin, in ieder geval héél héél héél erg bedankt voor jullie antwoorden. Enne, WS_FTP vliegt nu van mijn computerken af. :#