Gwildor
%Europe/Berlin %582 %2007, 14:58
Ik ben zojuist voor het eerst begonnen met het gebruiken van hendels in games. De bedoeling is dat het personage de animatie van de hendel en de actie activeerd, dit werkt beide goed. Het probleem alleen is dat als ik dan weer opnieuw met mijn personage naar de hendel toegaat hij de actie opnieuw uitvoerd (de animatie echter niet), wat niet de bedoeling is. Dit stuk staat op de actionscript van het personage:
if (_root.trig.hitTest(_x, _y, true)) {
_root.trig.gotoAndStop(2);
_root.moving6.gotoAndPlay(2);
}
De bedoeling is dus dat zodra de hendel (trigger) aangeraakt is door character de trigger zelf naar frame 2 gaat en daar stopt (wat prima werkt) en de animatie, moving6 vanaf frame 2 afspeeld. Dit laatste gaat ook goed, alleen waarneer ik de trigger opnieuw aanraak speelt hij de animatie opnieuw af.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik zelf weet niets meer, vooral omdat dit pas mijn eerste hendel is.
if (_root.trig.hitTest(_x, _y, true)) {
_root.trig.gotoAndStop(2);
_root.moving6.gotoAndPlay(2);
}
De bedoeling is dus dat zodra de hendel (trigger) aangeraakt is door character de trigger zelf naar frame 2 gaat en daar stopt (wat prima werkt) en de animatie, moving6 vanaf frame 2 afspeeld. Dit laatste gaat ook goed, alleen waarneer ik de trigger opnieuw aanraak speelt hij de animatie opnieuw af.
Weet iemand hier een oplossing voor? Ik zelf weet niets meer, vooral omdat dit pas mijn eerste hendel is.