Volledige versie bekijken : Garbage Collector werkt niet met de Loader class
ironic eagle
%Europe/Berlin %923 %2007, 23:09
Ik heb een probleem met de Garbage Collector issue in AS3:
Als ik een image laad met de Loader class en ik unload 'm op een later moment dan wordt deze niet gedisposed door de garbage collector.
Volgens mij heb ik nergens meer referenties naar de loader of listeners. en toch blijft het geheugengebruik maar stijgen.
Hier is een voorbeeld: loadertest.zip (http://blog.justgreat.nl/wp-content/uploads/2007/06/loadertest.zip)
Heeft iemand enig idee waarom de GC de geladen image niet opruimt?
Alvast bedankt...
Dauntless
%Europe/Berlin %925 %2007, 23:12
Je verwijdert je event listeners toch nergens ?
ironic eagle
%Europe/Berlin %954 %2007, 23:54
Je verwijdert je event listeners toch nergens ?
De true bij de addEventListener zorgt er voor dat de listeners "weak" worden en dat de GC ze mee neemt als hun dispatcher (contentLoaderInfo in dit geval) niet meer bestaat.
Dit zou het probleem dus niet mogen veroorzaken...
ironic eagle
%Europe/Berlin %871 %2007, 21:55
Update geknipt en plakt vanaf mn blog:
I made the example even less complicated by using the same Loader instance when loading new images.
As I work around I tried to dispose the loaded BitmapData but unfortunately it had no effect.
I assume the leak is somewhere within the Loader (or even deeper in the code) and that the loaded (binary) data is not removed after it’s converted into a BitmapData.
ironic eagle
%Europe/Berlin %970 %2007, 00:17
Het probleem deels opgelost (blijft een bug in de IDE :X )
I found the solution on in this post:
http://www.webforumz.com/macromedia-flash/42690-memory-leak-when-loading-swf-in.htm
It seems that the unload() method has a bug when used in the flash IDE. Once I ran the test in a browser there seems to be no problem and the GC nicely clears the memory...
Hope this will help people who had the same problem.
Dauntless
%Europe/Berlin %384 %2007, 10:13
Handig om te weten :). Misschien ook even rapporteren aan adobe?
ironic eagle
%Europe/Berlin %793 %2007, 20:02
Handig om te weten :). Misschien ook even rapporteren aan adobe?
al gedaan :)
had het probleem al als comment bij de livedocs (bij de Loader class) gezet en ik heb nu het andwoord er ook onder geplaatst (antwoord nog niet geauthoriseerd)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.