Volledige versie bekijken : XML in flash
depieje
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:36
naar aanleiding van het topic over 'button om taal te veranderen' heb ik eens wat rondgesnuffeld op onze wereldwijde bron en heb ik het volgende gevonden.
een menu waarvan de tekst ingeladen wordt door een xml-bestand.hier (http://www.patdesign.be/flash/xmlMenu.htm) kan je het bekijken.
Ik vind het gewoonweg schitterend en zeer makkelijk aanpasbaar. enkel de inhoud van de xml aanpassen en je hebt een eigen dynamisch menu. Ik zou echter zéér graag weten hoe dit werkt want volgens mij kan dit mij veel tijd besparen als ik dit onder de knie krijg.
Ik raak er echter niet uit hoe dit opgebouwd is. Ik zie een xml-connector en een menubar maar hoe komen die var's nu in dat menu, voor mij een raadsel.
Is er iemand die me hier een beetje uitleg kan over geven?
grtz,
depieje
Weet iemand hier raad mee.
Flasher
%Europe/Berlin %686 %2005, 17:29
Je moet eens naar de component inspector van de XMLconnector kijken.
Bij de schema tab staat de structuur van de xmlNodes uitgeschreven.
Als je dan bij de bindings kijkt zie je dat de node results.menu (in feite het hele xml-document) naar de dataProvider property van het menu-component stuurt. Die leest de xml verder in, en creëert het juiste menu. De labels haalt hij uit het label attribuut.
Ik hooop dat dit het een beetje verduidelijkt.
depieje
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
thx flasher,
nu ben ik er een beetje uit. de tags van de xml worden dus aangeroepen in het menuobject.
Nu...kan je die menubar aanpassen? want ik kan me niet voorstellen dat bij elke layout diezelfde kleuren gebruikt worden.
ivm de andere post...zou ik dat hiermee kunnen oplossen want daar krijg ik nog geen vat op.
grtz,
depieje
Flasher
%Europe/Berlin %757 %2005, 19:10
Kijk eens bij F1 ->Using components->Components Dictionary->Menu Component->Customizing the...
Zelf zou ik het niet weten.
ivm de andere post...zou ik dat hiermee kunnen oplossen want daar krijg ik nog geen vat op.
welke andere post?
depieje
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:21
Ondertussen had ik al iets gevonden voor het aanpassen van de menubar. Alle components kunnen aangepast worden. met het 'setstyle'-commando kunnen naargelang de component de styles aangepast worden. Het is ook mogelijk om de skins aan te passen maar dat moet in de library gebeuren.
ivm die andere post....dat is de post 'button om taal te veranderen'
grtz,
depieje
Flasher
%Europe/Berlin %772 %2005, 19:32
Dan krijg je volgens mij zoiets:
function changeLanguage(doc:String):Void {
jouwXMLconnector.URL = doc;
jouwXMLconnector.trigger();
}
changeLanguage("xml_nl.xml");//standaard is het in het Nederlands
ned_btn.onRelease = function() {
changeLanguage("xml_nl.xml");
}
eng_btn.onRelease = function() {
changeLanguage("xml_en.xml");
}
en dan koppel je het met de bindings aan de juiste tekstvelden.
depieje
%Europe/Berlin %781 %2005, 19:45
hartstikke bedankt flasher,
daar ga ik mee aan de slag. Over die bindings moet ik nog leren want dat ken ik nog niet.
maar ja...er is voor alles een eerste keer hé.
bedankt voor de snelle reactie.
grtz,
depieje
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.