PDA

Volledige versie bekijken : tab index

worldwidewiebe
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:32
ik heb de f1 shit gelezen over de tabindex kom er echter niet uit

heb een movieclip met een mailformulier erin
echter als ik de movie start en ik tab dan gaat hij van de eerste naar het laatste inputveld
er zitten er nog 2 tussen

weet iemand hoe ik kan instellen met tabindex dat hij netjes naar de 2e gaat en zo verder?
en kan iemand mij vertellen hoe ik een veld uit kan zetten met de tabindex heb ook een error veld erbij zitten?

bvd
Wiebe

Dauntless
%Europe/Berlin %655 %2005, 16:44
Dat laatste snap ik niet, maar je hebt toch in de helpFiles gekeken?

naamTextVak.tabIndex = 1;
emailTextVak.tabIndex = 2;
submitButton.tabIndex = 3;
etc

worldwidewiebe
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:51
dank je maar waar plak ik die as in, in de een frame in de mc?

met dat laatste bedoel ik, dat als je een verkeerd emailadres invoert bv zonder @ teken dan geeft hij in een apart dynamisch vlak een ! weer als ik helemaal door zou tabben dan kom ik uiteindelijk bij dat vlak uit, je kunt deze dus ook selecteren door te tabben en dat is niet de bedoeling

gr
wiebe

Dauntless
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
Je mag die code neerzetten waar je maar wil, zolang de paden juist zijn (dat voor .tabIndex ;))

En ik typ gewoon bij HelpFiles 'tabindex' in in een paar seconden heb ik dit voor m'n neus ;)
TextField.tabEnabled
Availability
Flash Player 6.

Usage
my_txt.tabEnabled:Boolean

Description
Property; specifies whether my_txt is included in automatic tab ordering. It is undefined by default.

If the tabEnabled property is undefined or true, the object is included in automatic tab ordering. If the tabIndex property is also set to a value, the object is included in custom tab ordering as well. If tabEnabled is false, the object is not included in automatic or custom tab ordering, even if the tabIndex property is set.

worldwidewiebe
%Europe/Berlin %666 %2005, 17:00
cool thnx het werkt!! had dat ook in mijn scherm staan via de f1 maar ben geen lezer maar iemand die meestal doet en vragen stelt ;)

Dauntless
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:04
cool thnx het werkt!! had dat ook in mijn scherm staan via de f1 maar ben geen lezer maar iemand die meestal doet en vragen stelt ;)
Moet je afleren :D

Echt, in die help files staat zooooo veeeeel informatie! Echt spijtig dat bijna niemand er naar kijkt... Misschien kunnen 50% van de gestelde vragen hier op FF zelfs opgelost worden door in de helpfiles te kijken...