PDA

Volledige versie bekijken : Frame blijft niet staan

Gwildor
%Europe/Berlin %771 %2007, 19:30
Ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen, dus sorry als het verkeerd staat.

Ik ben nu bezig met het maken van een game in flash, alleen werkt het niet zoals ik wil. In het menu heb ik een button instructions geplaatst, de button werkt nu goed (wat eerst niet echt lekker werkte), hij laad de frame waar instructions op staat, alleen blijft die frame die heel erg lang staan. Gelijk zodra hij geladen is springt hij weer terug naar het menu. Ik heb zelf alles gecheckt en heb echt geen idee wat ik fout heb gedaan.
Zou iemand even naar mijn fla kunnen kijken om te kijken wat ik fout heb gedaan?

roelofpino
%Europe/Berlin %778 %2007, 19:40
Je moet alleen nog even een
stop() op frame 14 zetten, anders springt hij weer naar frame 1.
De game ziet er leuk uit in ieder geval, succes ermee!

Dauntless
%Europe/Berlin %780 %2007, 19:43
Het antwoord: Zoek naar het verschil tussen 'gotoAndPlay' en 'gotoAndStop'.

Een vraag langs mijn kant: Je weet dat een game van iemand anders nemen en hem bestempelen als je eigen game tegen de auteursrechten ingaat?

roelofpino
%Europe/Berlin %783 %2007, 19:48
Het antwoord: Zoek naar het verschil tussen 'gotoAndPlay' en 'gotoAndStop'.

Een vraag langs mijn kant: Je weet dat een game van iemand anders nemen en hem bestempelen als je eigen game tegen de auteursrechten ingaat?
ja, ik vond het ook al een goede game, en dan te bedenken dat hij niet eens iets weet van gotoAndPlay en gotoAndStop ! Maar het is dus geen eigen werk begrijp ik.

Gwildor
%Europe/Berlin %784 %2007, 19:49
@ roelofpino, stom dat ik weer zoiets kleins vergeet, het werkt, bedankt!
@ Dauntless, het oorspronkelijke was inderdaad van iemand anders. Ik pas hem alleen aan voor de ervaring en voor eigen gebruik, ik ben absoluut niet van plan het op een of andere manier over het internet te verspreiden als een game die ik volledig gemaakt heb.

Dauntless
%Europe/Berlin %785 %2007, 19:51
Roelofpino's code is wel een oplossing, maar in principe is die volledig onnodig. Je button zegt dat mij naar frame 14 moet gaan en verder spelen (gotoAndPLAY) terwijl je ook gewoon kan zeggen dat hij naar frame 14 moet gaan en daar stoppen (gotoAndSTOP()). Dan is die stop() helemaal overbodig :).