Volledige versie bekijken : Hoe nu verder?
rredspike
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:47
Ik heb de volgende code:
#include "lmc_tween.as"
var xy = ["_xscale", "_yscale"];
var time = 0.8;
var ease = "easeOutBack";
var uitbreiden = [1000, 750];
var normaal = [100, 100];
button.onRollOver = function(){
button.tween(xy, uitbreiden, time, ease);
button.colorTo(0xefefef);
}
button.onRollOut = function(){
button.tween(xy, normaal, time, ease);
button.colorTo(0xcdcdcd);
}
maar nu wil zegmaar als de buttons uitgerold is, dattie dan text laat te voorschijn komen.
maar hoe doe ik dat?
Fatty Owl
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:04
dan maak je aan het einde van uitbreiden een textfield met een instance en verander je de code in dit: #include "lmc_tween.as"
var xy = ["_xscale", "_yscale"];
var time = 0.8;
var ease = "easeOutBack";
var uitbreiden = [1000, 750];
var normaal = [100, 100];
button.onRollOver = function(){
button.tween(xy, uitbreiden, time, ease);
button.colorTo(0xefefef);
targetvanddeinstance.text = "dit is een tekst"
}
button.onRollOut = function(){
button.tween(xy, normaal, time, ease);
button.colorTo(0xcdcdcd);
targetvanddeinstance.text = ""
}
rredspike
%Europe/Berlin %560 %2005, 14:26
wat bedoel je met targetvanddeinstance?
hahaha
bedankt in iedergeval
rredspike
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:19
gaat er niemand meer op antwoorden?
rredspike
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:15
Dit werkt dus niet
peres
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
in welke 'level' de text zich bevind. dus als het gewoon in de maintimeline staat heb je gewoon: _root.text
en niemand is verplicht om meteen te antwoorden hè :) dit is geen chatbox
Roenes
%Europe/Berlin %722 %2005, 18:20
en niemand is verplicht om meteen te antwoorden hè :) mensen helpen elkaar hier gewoon vrijwilligidd, daar komt ook nog bij dat het nu weekend is, waardoor het toch al rustiger op het forum is. Dus even geduld kan geen kwaad :)
Dauntless
%Europe/Berlin %731 %2005, 18:32
in welke 'level' de text zich bevind. dus als het gewoon in de maintimeline staat heb je gewoon: _root.text
_root is een 'movieclip' en heeft geen .text property ...
En als je die text als een var gebruikt: beter niet doen...
peres
%Europe/Berlin %017 %2005, 01:24
_root is een 'movieclip' en heeft geen .text property ...
En als je die text als een var gebruikt: beter niet doen...
oh sorry, ik dacht dat een MC zo heette: 'text'
rredspike
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:47
ik bedoelde ik heb nog nergens geen tekst staan
en nu heb ik dus dat script maar als ik het de button zelf de tekst zet dan word ie door de ease uitgetrokken!
dus ik wil zegmaar zo maken in een script dattie tekst te voorschijn laat kkomen
Fatty Owl
%Europe/Berlin %746 %2005, 18:55
wat bedoel je met targetvanddeinstance?
hahaha
bedankt in iedergeval
een instance name geef je aan een object door hem te selecteren en dan properties te openen. (daar zie je <instance name>).
een target:
Om te begrijpen hoe filmclips via actions met elkaar communiceren, moet u goed weten wat filmclippaden zijn. Een pad is niet meer dan dat --de route naar een bestemming, een adres. Als er een instance van een filmclip met de naam Tail_mc binnen een instance dog_mc staat, hoe weet flash dat dan? Stel dat er meer dan een tail_mc in de film staat waarbij andere in andere filmclips zijn genest? U kunt het pad van een filmclip op absolute of relatieve manier opgeven.
Een absoluut pad bevat de volledige informatie of het target van een filmclipinstance van uit een andere locatie (of target). Net zoals u postadres straatnaam, nummer en postcode bevat, zodat anderen u kunnen vinden, kennen ook filmclips een uitgangspunt : de Hoofd-Timeline (dat wil zeggen scene 1). Flash MX 2004 geeft alleen een dot-notatie met absolute en relatieve paden weer.
De Dot notatie volgt de conveties van de Actionscript-taal. Op deze manier word de hoofd-Timeline: _root
Een filmclipinstance die dog_mc heet en op de hoofd-Timeline(of _root) staat, heeft als absoluut pad: _root.dog_mc
merk op dat de term _root met een pun of dot wordt gescheiden van dog_mc. Deze punt geeft een parent child relatie aan; de instance dog_mc is een child van de parent _root. Op dezelfde manier heeft de instance van een filmclip die tail_mc heet en die is genest binnen filmclip dog_mc het absolute pad: _root.dog_mc.tailanim_mc
Een relatief pad is een pad van een tijdlijn naar een andere tijdlijn. Om het begrip duidelijk te maken, kunt u een relatief pad beschouwen als de relatie tussen uw kussen en de rest van het bed. Behalve wanneer u een afwijkende slaapgewoonte hebt, ligt het kussen aan het hoofduiteinde van je bed. U kunt de locatie van het bed binnen de kamer veranderen of u kunt u bed in een andere kamer zetten, de relatie tussen het bed en het kussen blijft hetzelfde. Een ander voorbeeld ter illustratie van het verschil tussen absolute en relatieve verwijzingen is het voorbeeld van het postadres wat we eerder gebruikt hebben. Voor een absolute verwijzing naar uw woonplaats gebruikt u het straatadres, het huisnummer, de woonplaats, het land en de postcode. Als u echter aan iemand in de buurt vertelt waar u woont, zegt u waarschijnlijk 'loop vanuit uw huis twee blokken in de richting van straat A en ga dan rechtsaf straat B in. Ik woon vijf huizen vanaf de hoek aan de lnikerkant van de straat.
Binnen Flash zijn relatieve paden voor filmclips handig binnen filmclips die verschillende geneste filmclips bevatten. Op die manier kunt u de container- (of parent)-filmclip naar een andere tijdlijn verplaatsen, terwijl de targets voor de geneste filmclips nog steeds zullen werken. Om naar een tijdlijn boven de huidige tijdlijn te verwijnzen, gebruikt u: this._parent
de term this verwijst hier naar de huidige tijdlijn van waaraf de action word aangeroepen en _parent verwijst naar de parent tijdlijn van de huidige tijdlijn.U kunt een relatieve dot notatie gebruiken voor verwijzingen omhoog en omlaag in de hierachie. Als u bevoorbeeld twee geneste filmclips gebruikt, zoal tail_mc en barking_mc, binnen een grotere filmclip die dog_mc heet, kunt u tail_mc vanuit barking_mc aanroepen. Het relatieve dot pad voor deze taak is: this._parent.tail_mc
Hierdoor weet flash dat het vanuit de huidige tijdlijn, barking_mc, een tijdlijn omhoog moet gaan naar de parent tijdlijn(de tijdlijn dog_mc) en daar vervolgens op zoek moet gaan naar de instance met de naam tailanim_mc.
u kunt ook meerdere verwijzingen _parent gebruiken om meerdere tijdlijnen naar boven te gaan : this._parent._parent
We gebruiken nogmaals de instance dog_mc Als u de hoofd-timeline wilt besturen (de parent-tijdlijn van de instance dog_mc) vanuit de instance tail_mc, kunt u in het targetpad van het action die vanuit de tijdlijn tail_mc wordt uitgevoerd _parent._parent gebruiken.
We raden u aan om, net als bij absolute paden, ook bij relatieve paden de dot-notatie te gebruiken.
rredspike
%Europe/Berlin %045 %2005, 01:06
bedankt allemaal als nog!
heb het 1 en het ander uit geprobeerd en het werkt!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.