Volledige versie bekijken : letterbord en tekenbord in flash met php reacties aub
tombotxp
%Europe/Berlin %511 %2005, 13:16
Ik heb om flash actionscript onder de knie te krijgen 2 spelen gemaakt die ik graag eens aan jullie zou willen tonen. Het eerste is een letterbord waar je de letters samen met andere gebruikers kunt verplaatsen. Als je een letter verplaatst wordt hij ook verplaatst bij alle anderen die ook op het letterbord zitten in die kamer. Ik heb geen communications server gebruikt maar enkel flash en php+mysql. Je kunt het hier bekijken:
http://letters.tombotxp.net
Het tweede is een gedeeld tekenbord. Alles wat je tekent wordt ook getoont bij anderen die in dezelfde kamer zitten. Ook hier is alles met flash en php+mysql gemaakt. Hier kan je het bekijken :
http://tekenen.tombotxp.net
Als je nog tips of opmerkingen hebt gelieve die zeker te melden!
Tom
Superjoep
%Europe/Berlin %871 %2005, 21:54
Vet man!
Grafisch ziet het er nog niet zo super uit, maar ik vind het erg leuk in elkaar steken :)
Vind dat technische dingen ook af en toe wel eens wat positieve woorden mogen krijgen ;)
Maar je hebt dit met PHP+MySQL gedaan.. Dat betekent dus dat je iedere keer als een gebruiker een letter loslaat, je een php file aanroept die de x en y waarde van die letter doorstuurt naar de database 8D
Best cool dat dat nog zo snel werkt. Ben alleen benieuwd hoe het gaat als 2 gebruikers dezelfde letter gaan verplaatsen ;)
Tekentool werkt nog niet helemaal bugless. Het lijkt erop dat hij onnodig refresht nadat je een lijn hebt getrokken. De lijn is namelijk even weg, en komt vervolgens weer op je scherm...Weet niet of dit helemaal de bedoeling is :)
Met deze experimenten kun je opzich wel leuke conceptjes maken hoor :) Je hebt me wel op wat ideeën gebracht. Misschien dat ik binnekort ook eens een soort "Multi Player" _iets_ ga maken met PHP en MySQL.
Leuk gedaan! [^]
Jordy
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:10
He, echt heel vet gemaakt :) vooral omdat het multiplayer is!!
Echt top !! :D
tombotxp
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:59
Bedankt voor de reacties!
@Superjoep: Ik heb nog eens gekeken en ik heb er nu voor kunnen zorgen dat er geen vertraging meer optreed!!!
Reacties zijn nog steeds welkom...
jelmerdewilde
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:17
ik ben nku aan het tekenen met andere mensen 8D
$ilver
%Europe/Berlin %459 %2005, 12:01
Erg tof gemaakt :)
Gewoon 10 min lopen kloten hier op school ermee :P
Finesky
%Europe/Berlin %792 %2005, 20:01
Ja echt vet!
Jammer dat ik alleen was in de kamer:(.
*Ben jij nou de maker van dat MSN geval ding:P?
tombotxp
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:33
Ja da ben ik :d
En hopelijk krijg ik wat meer bezoekers op m'n spelen.
Sideshow T.V.
%Europe/Berlin %730 %2006, 17:31
Hey mensen,
Weet iemand zoiets dat je zelf ook kan hosten? Ben echt haastig op zoek.
Het is voor een site van vrienden!
Thanks!
M0L
%Europe/Berlin %753 %2006, 18:05
site is down :(
Tenshu
%Europe/Berlin %754 %2006, 18:06
Cool...
Deze topic is meer dan 1 jaar oud. :(
M0L
%Europe/Berlin %755 %2006, 18:07
Had ik niet eens in de gaten, omdat Sideshow T.V. vandaag nog reageerde
Sideshow T.V.
%Europe/Berlin %399 %2006, 09:35
Sorry, ik kwam hier gewoon op uit met zoeken !
Die site is nu hier:
http://www.tombotxp.net/tekenen/drawing.swf
Gewoon zoiets gelijksoortigs, maar als ik op google
drawboard, flash, app, php, actionscript dan kom
ik alleen op drawBoard functie dingen en hele afwijkende
dingen uit. Weet iemand iets misschien?
Ea.Z
%Europe/Berlin %417 %2006, 10:01
1.* gelieve geen verjaarde topics van onder het stof te halen (zoeken is leuk maar doe het dan alleen om info te vinden. Als dat niet helpt kan je een topic met jouw vraag posten)
2.* gelieve hier wat ontopic te blijven: dit is een testcase. Liefst opmerkingen rond het project in kwestie, of vragen of dergelijke. Je zou het vast ook niet leuk vinden als ik in jouw testcase vragen ga stellen over 'hoe doe ik dit' :p
;)
(open voor het gemak een topic in het hiervoor voorziene forum ("AS forum" of "Algemene vragen" ;))
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.