PDA

Volledige versie bekijken : preloader start pas op 55%

stolly
%Europe/Berlin %546 %2007, 14:06
Hoi, de preloader voor mijn hele site start pas met tellen op met tellen... iemand enig idee wat hiervoor de reden kan zijn? Wat moet ik doen om dit probleem te verhelpen?

thx
Stolly

Heedless
%Europe/Berlin %546 %2007, 14:07
Zonder link / fla / code kunnen we je echt niet helpen.

Edit: ik zie dat je hiervoor ook al een thread was begonnen over je preloader. Ga daar dan ook even in verder in plaats van een nieuwe te beginnen als je niet snel genoeg antwoord krijgt.

stolly
%Europe/Berlin %669 %2007, 17:03
dit gaat over de preloader van mijn hele site... die start alvorens mijn site begint te lopen... dat andere topic ging over de preloaders op mijn grote afbeeldingen, die ik echt niet werkende krijg...

kan er geen .fla aanhangen, want die moet eerst 'gezipt' en ik werk op Mac, daar krijg ik dus een .sitX document van terug...

Scytale333
%Europe/Berlin %671 %2007, 17:07
Werk je met movieclips die via actionscript worden ingeladen?

zezioen
%Europe/Berlin %690 %2007, 17:34
en wat is je as?

Thierry
%Europe/Berlin %720 %2007, 18:18
Als je preloader niet op 0% begint komt dat doordat de preloader zelf ook al een percentage van je Flashmovie is. En als je een preloader met geluid of met veel beeld hebt, dan wordt het percentage waar je preloader begint te laden steeds groter.

Om te voorkomen dat dit gebeurd kun je zoveel mogelijk van je content naar frame 2 exporteren in plaats van frame 1.

Emveedee
%Europe/Berlin %723 %2007, 18:22
Even een aanvulling op Thierry's post:
Als je dus mc's op de stage zet d.m.v. actionscript, en je hebt in de library export
on first frame aangevinkt, zullen dus al die mc's geladen worden vóór je preloader.
Je moet deze optie dus uitvinken, na je preloader 1 dummyframe maken,
hierop zet je al die mc's op de stage, en na de preloader niet naar het dummyframe
gaan, maar naar het volgende frame.

Overigens, deze vraag is al heel vaak voorgekomen, dus even zoeken mag int
vervolg ook wel hoor ;)

Heedless
%Europe/Berlin %912 %2007, 22:54
kan er geen .fla aanhangen, want die moet eerst 'gezipt' en ik werk op Mac, daar krijg ik dus een .sitX document van terug...

Selecteer je bestand > ctrl+klik > Make archive / Maak archief (zoiets in NL versie? Dunno)
Werkt prima hoor.