PDA

Volledige versie bekijken : Van 2d logo naar 3d

666andre
%Europe/Berlin %728 %2007, 18:29
Hoi,

Ik heb in photoshop een logo ontworpen.

Voorbeeld:
http://www.lurona.nl/Logo.png

Zoals je kan zien zijn de letters QZ en het randje er omheen transparant. Ik wil dit logotje graag in het 3d hebben, een soort 'block' waar het transparante deel er tussenuit is gehaald.
Ik werk zelf met Swift 3d, alleen ik weet niet hoe ik er voor moet zorgen dat als ik mijn plaatje importeer, dat het binnenste ertussenuit is.

Weet iemand hoe ik dat het beste kan maken, via Illustrator of via Flash?

Greetz Derk

DarthRicmu
%Europe/Berlin %878 %2007, 22:04
Ik snap niet echt hoe je bedoelt...... ik zie geen transparant randje eromheen hoor....

666andre
%Europe/Berlin %300 %2007, 08:12
Dat binnenste QZ en dat randje eromheen is transparant (zelfde kleur als achtergrond van flashfocus)

kefje_d
%Europe/Berlin %723 %2007, 18:22
heeft toch gewoon een grijs waarde? maar wil je dat rode ook bij je logo er bij hebben?
en zo dat de grijze rand en "QZ" dat deze naar voren komen?

666andre
%Europe/Berlin %424 %2007, 11:11
Nee, zo bedoel ik het niet

ik ben even heel lang aan het prutsen geweest, en toen heb ik dit gekregen
Link (http://www.lurona.nl/Logo2.swf)

Dat heb ik gedaan door
- het.png bestand te openen in Illustrator
- Met selection tool, selecteren
- Op 'Live Trace' drukken
- Op 'Live Paint' drukken
- Exporteren als .swf

- .swf openen in Flash
- Eerst geselecteerd en toen 'Break Apart'
- Exporteren als .eps

- .eps openen in Swift 3D

Mijn enigste probleem is, dat alle vierkantjes enz een beetje bochterig zijn geworden, het vierkant in het midden is niet helemaal vierkant.

Weet iemand een betere / snellere manier om het logotje wel goed in Swift 3D te krijgen

Greetz Derk

Down
%Europe/Berlin %521 %2007, 13:30
Logo opnieuw maken in illustrator.. zonder strak vector bestand ziet het er altijd een beetje 'bochterig' uit.

Energy Design
%Europe/Berlin %508 %2007, 13:12
Je zou kunnen overwegen om Swift aan de kant te leggen en de Boolean tool van 3D max erbij te nemen:o
weet niet of Swift dit ook heeft maar dacht het niet anders even googlen hoe je in Swift 3D de Boolean tool kan gebruiken;) en anders of dat ook wel kan;)