Volledige versie bekijken : onRollOver:foutje van mij?
haampie
%Europe/Berlin %418 %2005, 11:02
ik heb 2 buttons. ik wil met onRollOver naar een ander frame gaan. met de code voor 1 button lukt het wel; maar als ik de code voord de 2e button erachter plak dan lukt et niet. ik heb dit:
hom.onRollOver = function () {
gotoAndPlay("home");
}
chat.onRollOver = function () {
gotoAndPlay("chatten");
}
ninetynine
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:07
je moet dat met mc's doen , geen buttons ! (of deed je dat al ? :p)
Buttons zijn goed voor stilstaande knoppen, bv tekst of een vierkant
Indien je geanimeerd wil gaan werken moet je mc's gebruiken
Fatty Owl
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
misschien zo?:
this.hom.onRollOver = function () {
gotoAndPlay("home");
}
this.chat.onRollOver = function () {
gotoAndPlay("chatten");
}
haampie
%Europe/Berlin %428 %2005, 11:17
ik deed et al met buttons, maar als k over de button die hom heet heen ga dan ga ik wel naar dat andere frame, maar als ik dan over de 2e button ga dan gebeurd er niets (er gebeurt wel iets als ik voor de tweede x over de button hom ga. dan ga ik wel naar het frame chat :) ) beetje vaag?
Fatty Owl
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
is in het frame home zelf de juiste acties aangegeven?
haampie
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:24
hier is et... miss kan iemand em bewerken? ik snap et niet echt . anders miss wel handig om de fout alleen te vinden :)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
waauw wat was dat met al die buttons ineen geen wonder dat hij de 2de rollOver niet kon doen. zie fla ik heb het ook ordelijker gemaakt.
//edit oh ja je kan de trace weghalen.
depieje
%Europe/Berlin %456 %2005, 11:57
Ik had het hier ook net veranderd. Amai inderdaad een soep met al die buttons over elkaar.
Structuur is toch van cruciaal belang bij ontwerp van gelijk welk kaliber, dit was hier een sterk staaltje van ongeordend werk. :P
Leer jezelf structuur en routine aan. Het zal jezelf veel tijd en kopzorgen besparen.
grtz,
depieje
haampie
%Europe/Berlin %646 %2005, 16:30
:) ik had geen zin een halve site opsturen :) ik had dit in een halve seconde ( misschien iets minder) gemaakt
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.