Volledige versie bekijken : Flash Media Server 2
Dauntless
%Europe/Berlin %771 %2005, 19:31
Macromedia heeft de nieuwe Flash Media Server aangekondigd! Deze server (welke vroeger Flash Communication server heette) zorgt voor multiuser applicaties en streaming media.
Media Server 2 kan draaien op zowel Windows als Linux servers en integreert zichzelf gemakkelijk met bestaande databases, web- en data services.
Een licentie begint bij een prijs van $4 500 en het programma zal beschikbaar zijn vanaf oktober. Kan je echter zo lang niet wachten? Goed nieuws! Half september komt er een public beta. Als je wat meer uitleg wilt kan je naar de IBC2005 Expositie gaan. Daar kan je van 9 tot 14 september (Hal 7, stand 118 ) de nieuwigheden bekijken.
Een goed voorbeeld van een site die gebruik maakt van Flash Communication Server is Collab.nl (http://www.collab.nl)
Bron (http://www.macromedia.com/macromedia/proom/pr/2005/announcing_flashmediaserver2.html)
Cowerd
%Europe/Berlin %989 %2005, 00:44
Daar heeft deze jongen even geen geld voor:P
Fatty Owl
%Europe/Berlin %995 %2005, 00:53
wat doet die server?
Tha Narie
%Europe/Berlin %038 %2005, 01:55
Hoofdzakelijk media streamen. Hetzelfde als FlashCom, maar dan beter en nieuwer :)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %496 %2005, 12:55
Ok dan zal ik het nog een keer vragen, voor degene die ook niet goed weten wat FlashCom doet:
Wat doet dit nou eigenlijk? Is er iets waar je het mee kan vergelijken?
En ja ik weet dat het met media en multi-user apps te maken heeft, zoals je ook op collab.nl ziet. Kan je een soortgelijk applicatie ook gewoon met een ander soort server maken? (aangezien er gewoon gebruik gemaakt wordt van FlashRemoting->AMF, dan kan het dus bijv. ook met PHP/AMFPHP?)
Als dat kan wat is er dan zo speciaal aan deze server dat je er goed geld voor over wilt hebben?
Tha Narie
%Europe/Berlin %635 %2005, 16:14
Nee, het is GEEN remoting.
Wat je met multiplayer games/chats kan doen is bv het volgende:
Elke user connect naar een 'applicatie'. Je kan dan aan 'remote SharedObject' aan maken. Elke keer als één van de gebruikers de remote SO verandert (nieuw chatbericht of nieuwe positie in de game), wordt deze SO naar alle andere clients gestuurd als update.
Als er nieuwe clients connecten wordt dit geupdate, als een client de SWF sluit komt er in FlashCom een event binnen.
Met normale LoadVars/Remoting <> PHP communicatie kan de server-kant geen update naar de client sturen, maar kan alleen de client nieuwe info opvragen. Met FlashCom kan dit dus wel. Bovendien is het veel sneller. In een netwerk kan je elkaars muiscursors realtime zien bewegen, en via internet (afhankelijk van de verbinding van de gebruikers) zal dit ook lukken.
En natuurlijk kan je makkelijk webcams naar andere clients toe streamen. Deze stream kan je ook op de server capturen. Hetzelfde met audio.
Gewoon vette snelle multiusershit :D
Mitch
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
Dus je hebt dit nodig wil je een multiplayer game maken waarin je tegelijk met andere kan spelen. Dus tegelijk lopen ect.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %670 %2005, 17:04
Ok thnx Tha Narie voor de wat duidelijkere uitleg :)
En om nog even het misverstand over Remoting uit de weg te helpen, Flash Remoting kan natuurlijk wel gebruikt worden bij FlashCom, maar dat is in feite alleen maar pull/push based vanuit de client, terwijl dus met FlashCom ook pull/push vanuit de server gedaan kan worden zoals o.a. ook met Java Servlets kan als ik het nu goed begrijp tenminste. Heb je dan ook nog een server-side script nodig? (met servlets is dit dacht ik namelijk niet nodig)
Even een doorvraagje dan over Remoting, je betaald voor Flash Remoting MX 999 dollar per CPU, maar in feite staat Flash Remoting MX toch gelijk aan AMFPHP? (natuurlijk is het van macromedia zelf en dus heb je meer support enzovoorts en ben je niet afhankelijk van de open-source community)
EDIT: "Tha Narie zegt: En het is 'Tha Narie', met een spatie"
Tha Narie
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
RTMP (het protocol van FlashCom, RealTime Messaging Protocol) verstuurt idd ook AMF-objecten (ActionScript Message Format). Alleen via een andere protocol, en een andere poort.
Dit is dus niet echt 'Flash Remoting'.
Je hebt bij FlashCom ook .asc (ActionScript Communication file) files, die server-side staan. Maar deze heb je niet nodig voor wat ik hierboven uitlegde met het 'remote sharedObject'. Wil je checks doen op de server, databases aanspreken enz, dan kan je dus die asc files gebruiken. Is handig, want is niet te hacken ;)
Ik denk verder dat jij hier Remoting verwisselt met ColdFusion. Remoting is het AMF-formaat, en die remoting componenten zijn gewoon gratis te downloaden (zowel AS1 als AS2, inclusief debugging tools en het NetDebugger panel).
Want je dan server-side hebt staan kan verschillend zijn. ColdFusion, AmfPHP, AmfPerl/Python, enz.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:25
Ik denk verder dat jij hier Remoting verwisselt met ColdFusion. Remoting is het AMF-formaat, en die remoting componenten zijn gewoon gratis te downloaden (zowel AS1 als AS2, inclusief debugging tools en het NetDebugger panel).
Wat is dit dan: http://www.macromedia.com/software/flashremoting/productinfo/versions_pricing/
Tha Narie
%Europe/Berlin %023 %2005, 01:33
Ben er nog niet helemaal uit :P
Waarschijnlijk om met ColdFusion te communiceren. Ik dacht dat het daar bij-in zat, blijkbaar niet. Vraag me ook af wat het precies is. Niet echt een taal ofzo die je kan scripten d8 ik.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:37
Je hebt daar een beetje gelijk, dit staat namelijk in de FAQ (http://www.macromedia.com/software/flashremoting/productinfo/faq/#item-2):
How can I evaluate or learn Flash Remoting MX?
We offer two ways to evaluate Flash Remoting MX. First, each copy of ColdFusion MX and Macromedia JRun 4 includes Flash Remoting MX, as well as the Flash Remoting Components that extend Macromedia Flash MX to utilize Flash Remoting MX. Both ColdFusion MX and JRun 4 offer a free 30-day trial. Second, we also offer a free 30-day trial of Flash Remoting MX supporting .NET and other Java servers. After 30 days, the Flash Remoting MX Trial Edition turns into the Developer Edition.En verder op staat (http://www.macromedia.com/software/flashremoting/productinfo/faq/#item-5):
What is included with Flash Remoting MX?
There are two important pieces to Flash Remoting MX. First, a set of client-side, non-visual Flash Remoting Components extend the Macromedia Flash MX authoring environment, providing the APIs required to use Flash Remoting MX. The Flash Remoting Components also include authoring tool extensions that enable debugging, recordset handling, and databinding. Second, the Flash Remoting MX server gateway provides the runtime environment that enables this product to communicate directly with your application server. The gateway handles all data transformation between the Macromedia Flash Player and the application logic running on the server. Both the Flash Remoting Components and the Flash Remoting MX server gateway ship with Flash Remoting MX, and can also be found as native features of both ColdFusion MX and JRun 4.Dus ja het lijkt me dan toch echt hetzelfde te doen voor een hele hoop talen/servers als AMFPHP doet voor PHP. Zoals hier staat je hebt een client gedeelte, de componenten enzo voor Flash zelf, die zijn zo te verkrijgen. En je hebt een server gedeelte, een multi-gateway.
Tha Narie
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:39
Het server-gateway gedeelte is hetgene waar je dan voor betaalt.
Roenes
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:21
Mensen, ik vind dit onderwerp erg interessant maar ik kan de helft van jullie reply's niet volgen omdat ik totaal geen beeld kan vormen bij al die verschillende pakketten. :p Als ik op de site van macromedia het een en ander lees kan ik ook niet echt een duidelijk beeld vormen.
Heeft 1 van jullie toevallig niet wat tijd en zin om een kleine uitleg te schrijven over welke pakketten er zijn en waarvoor je die zou kunnen gebruiken? Zodat mensen die hier nog niet veel vanaf weten een beetje een beeld kunnen vormen over wat er allemaal beschikbaar is en waarvoor het beschikbaar is. Want kreten als coldfusion, flashcom, remoting, amfphp en dergelijke ken ik wel, maar welke nou waarvoor geschikt is en wat de meest opvallende verschillen zijn, ik zou het niet weten :)
Dus gewoon een beschrijving van een gebruiker zou een hoop duidelijk maken ipv zo'n verkooptekstje dat je overal vind. Mocht iemand dit willen doen, ben ik je zeer dankbaar (en wellicht vele anderen met mij) :)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %993 %2005, 00:50
Ik heb in dit topic al zoiets gestart met links en al:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=173
Ik zal proberen, nu het ook voor mij wat duidelijker is geworden, even op te schrijven hoe deze pakketen nu in mekaar steken, en zal proberen wat links te vinden. Mocht iemand over leuke links en/of een goede uitleg beschikken over deze pakketen, Engels en/of Nederlands, dan vraag ik je vanuit dit topic om in dat andere topic (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=173) deze links en uitleg te plaatsen, ik zal deze dan zsm opnemen in de startpost om een volledig overzicht te creeëren.
Pointer
%Europe/Berlin %883 %2005, 22:12
http://www.electrotank.com/electroserver/
nog zo 1 met wat goedkopere licentie prijzen.
PieterNr1
%Europe/Berlin %375 %2005, 10:00
ElectroServer 3 heeft geen streaming media.
Dus dat is nauwelijks hetzelfde te noemen.
Wel een leuk alternatief voor een chat module oid
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.