PDA

Volledige versie bekijken : bitmapdata + animatie exporteren

bobbah
%Europe/Berlin %764 %2007, 19:20
Ik moet de volgende opdracht maken voor school :
een hoofd van iemand uitknippen en op een andere achtergrond plakken en een animatie mee laten gebeuren.
Nu moet dit als e-card verstuurd kunnen verstuurd worden.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik de animatie opslaan ? Ik dacht een export naar een swf met een unieke id en die dan in de databank, maar iemand zei me dat dit niet ging maar dat ik eerder van elke pixel de rgb waarde moest nemen + coördinaten en deze opslaan in de databank.
Ik vind dit redelijk omslachtig , iemand een betere manier voor dit doen ? Ben nog redelijk beginner ...

Dauntless
%Europe/Berlin %780 %2007, 19:43
Leg nog eens uit?

Moet de gebruiker zelf een foto kunnen uploaden en die gebruiken binnen je swf ?

bobbah
%Europe/Berlin %834 %2007, 21:02
Wel, gebruike stuurt een foto door, die kan ik binnen laden, dat lukt perfect.
Daarna heb ik een template (bv mona lisa met een gat waar haar hoofd is).
Ik slaag er in de foto van het hoofd te scalen achter dat van de mona lisa (je verstaat het principe wel).
Nu ga ik hierop een animatie laten gebeuren (vb vliegertje dat overvliegt) met een text onder om als ecard te versturen.
Hoe exporteer ik dat best zodat de gebruiker achteraf deze animatie kan bekijken ?

Dauntless
%Europe/Berlin %846 %2007, 21:18
Als je echt een swf wil maken (zodat je dan een ID kan opslaan in je databank) moet je in principe je eigen SWF compiler gaan schrijven (of goed overweg kunnen met mtasc) en een hele server in elkaar steken zodat die de swf's kan compilen en opslaan.

Hoe werkt het systeem juist waarbij de gebruiker een foto instuurt (?) ? Wordt de image dan niet geupload naar je server?

Sjeiti
%Europe/Berlin %413 %2007, 10:54
he Bobbah,

De simpelste oplossing is twee swf's maken; eentje waarmee je de e-card maakt (foto upload), en eentje waarmee je de e-card bekijkt (waarbij de laatste swf dus vrijwel identiek is aan de eerste, je hebt alleen geen editor).

Het exporteren/saven van 'eigen' bitmaps naar een server is met Flash nogal een gedoe (foto's van harddisk uploaden is overigens wel makkelijk). Je moet dan eerst zelf lzw en/of rle compressie toepassen en die data vervolgens naar php sturen (zoek maar eens op 'bitmapexporter quasimondo', die doet lzw voor je). Zelfs met deze compressie is het best traag (hoewel het in vergelijking met helemaal geen compressie natuurlijk heel snel is).

Hele animaties saven is dus geen doen. Wat je natuurlijk wel kan doen is een screenshot saven, die per mail laten linken naar de echte animatie.

gr...

Ron

ps: als je wilt zien hoe snel het saven van bitmaps gaat: ik heb zelf ooit dit gebouwd (http://strip.o.matic.shapers.nl/) met Quasimondo's bitmapexporter. Wat maanden eerder heb ik deze gemaakt (http://onm.bnn.nl/page/stripeditor) zonder bitmapexporter (gebruikt dus een swf als editor en een swf als viewer). De screenshot in de mail wordt hier gedaan met php-gd (dus niet door bitmap data vanuit Flash te sturen). Omdat in de laatste geen compressie wordt toegepast is de kwaliteit dus beter.

toadstool
%Europe/Berlin %727 %2007, 18:27
plaatje laten uploaden, deze laten positioneren en schalen in het gat en dan de url en positie en schaal waarden opslaan in je database. Wanneer hij bekeken moet worden de data uit je database halen en het plaatje inladen, schalen, positioneren en je animatie afspelen.. Dan ben je er toch?