Volledige versie bekijken : Hand cursor op TileList?
cirobonano
%Europe/Berlin %517 %2007, 13:24
Ik gebruik een TileList om een aantal dingen te laten zien + een scrollbar, maar hier komt standaard geen hand curor op. Als ik buttonmode=true, usehandcuror=true op de TileList zet gebeurt er niks; als ik er mouseChildren=true op zet krijg ik een hand cursor, maar werkt de TileList natuurlijk niet meer. De TileList krijgt gewoon een stapeltje links mee, dus daaraan kan ik ook niks instellen. Hoe los ik dit op?
TheDutch
%Europe/Berlin %961 %2007, 00:04
Is een bekend probleem wat niet eenvoudig is op te lossen binnen de Flex 2 TileList class. Je kunt het eenvoudig op twee manieren oplossen:
1. Gebruik een item renderer en zet daar de hand cursor op wanneer je er met de muis overheen gaat.
2. Maak een eigen hand icoon en vervang daarmee de standaard muis cursor van de Flash Player.
Succes! :)
ps. Dit is een Flex 2 vraag die hoort dus eigenlijk niet in dit forum.
cirobonano
%Europe/Berlin %841 %2007, 21:12
Dank je, ik zal ze gaan proberen (de 1e zegt me niet veel, 2e moet kunnen).
En ik gebruik geen Flex (voor zover ik weet), TileList zit gewoon standaard in CS3/AS3?
TheDutch
%Europe/Berlin %844 %2007, 21:15
Mijn excuses, je hebt helemaal gelijk :).
TileList is een nieuw component in Flash CS3 die ik over het hoofd heb gezien.
Dauntless
%Europe/Berlin %853 %2007, 21:29
Altijd zo over-ijverig hé :p.
TheDutch
%Europe/Berlin %855 %2007, 21:31
Hé, ik weet tenminste de knop te vinden :P.
cirobonano
%Europe/Berlin %817 %2007, 20:37
1. Gebruik een item renderer en zet daar de hand cursor op wanneer je er met de muis overheen gaat.
Kan dit ook in Flash, of heb ik hier Flex voor nodig?
TheDutch
%Europe/Berlin %819 %2007, 20:39
Naar mijn weten kan de TileList van Flash CS3 dit ook. Zie de LiveDocs van de TileList voor meer info :).
jaakhermans
%Europe/Berlin %710 %2007, 17:03
En hoe ga je dan net te werk met de Itemrenderer?
Ik probeer ook de HandCursor te gebruiken, wanneer ik over een datagrid/TileList object kom.
Want je kan de useHandCursor niet standaard op een DatagridColumn gebruiken...
Wie heeft hier al een oplossing voor gevonden (liefst niet met behulp van de CursorManager.setCursor )
TheDutch
%Europe/Berlin %772 %2007, 18:32
Volgensmij zoiets als op de item renderer zelf zetten "buttonMode=true" en "mouseChildren=false". Het kan zijn dat je de property "selectable" op "false" moet zetten om het te laten werken :).
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.