PDA

Volledige versie bekijken : Outline maskglow effect?!

vanWoods
%Europe/Berlin %605 %2005, 15:31
Hoi,

Ik heb een tijd geleden ooit eens een flashbestandje gezien waar een foto van een motorfiets op stond, tijdens het bekijken liep (animeerde) er een soort van een outline gloweffect langs de buitenste rand van de motorfiets tot ie weer op het punt kwam waar hij begon.

Nu kan ik het helaas niet meer vinden en ben er dus naar op zoek?! Heeft iemand enig idee waar ik het kan vinden of waar ik een tutorial hierover kan vinden?!

Alvast bedankt!!

vanWoods

meester
%Europe/Berlin %607 %2005, 15:34
uhhm, heb geen idee of niet gezien, maar: wat je kan doen?

een Motion guide maken, die de outlining van je object evenaart.
een object Maken die een glow effect heeft.

en als laatste zorgen dat de glow je guide volgt van begin tot eind(begin).

groet

Flashgirl
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:20
Ik weet wat je bedoelde.

Wat je doet:

Je maakt eerst een lijntekening van je foto. Je kunt bijvoorbeeld om je hele onderwerp een lijn tekenen.
Als je klaar bent met je lijntekening moet je van je lines fills maken. Dit doe je door alles te selecteren, en vervolgens naar Modify > Shape > Convert lines to fills te gaan. Soms gaat dit niet helemaal goed en ontstaan er op sommige plekken foutjes. Als dat gebeurt moet je het plaatje niet in één keer een fill maken, maar in kleinere deeltjes.
Zorg dat deze lijntekening in z'n geheel op één laag staat.
Maak een nieuwe laag aan onder je lijntekening en zet je lijntekening even op slot.
Teken een grote rechthoek of vierkant en geef die een lineaire gradient fill die loopt van volledig doorzichtig wit naar volledig zichtbaar wit, en weer terug naar volledig onzichtbaar wit.
Maak van deze rechthoek een symbol (F8 ).
Roteer deze rechthoek een klein beetje tegen de klok in, zodat hij een scheef staat.
Maak op de laag van de rechthoek na bijvoorbeeld 20 frames een nieuw keyframe, en maak de laag met de lijntekening even lang door een gewoon frame te maken op het laatste frame.
We gaan weer naar de laag met de rechthoek. Plaats die op het eerste frame links onder de lijntekening. Klik nu op het laatste frame van deze laag, en verschuif de rechthoek daar naar een plekje rechtsboven de lijntekening.
Selecteer een frame tussen het eerste en het laatste frame van de rechthoek laag, en maak een motiontween.
Nu gaan we weer verder met de laag met de lijntekening. Klik met je rechtermuisknop op de naam van de laag, en kies uit het dropdownmenu voor 'mask'. Als het goed is moet het nu gelukt zijn!
De foto van je origineel plaats je op een laag onder de rechthoek, maar let op dat die niet in de mask zit.

Succes!