Sebastian D
%Europe/Berlin %503 %2007, 13:05
Ik werk sinds kort met CS3 maar ondervind een aantal problemen.
Werk nog gewoon in de AS2 modus omdat ik in een oud project bezig ben.
Wat ik merk is dat simpele dingen als dit niet meer werken, vooral die eerste vind ik heel raar.
Voorbeeld 1;
Simpelweg je functie activeren.
Hij roept de functie gewoon niet aan lijkt wel. De release werkt gewoon niet dus hij roept hem niet aan. Als ik de functie lines wegquote doet hij het namelijk wel gewoon.
Menu();
function Menu(){
for (i=0; i<5; i++) {
container.menu["btn"+i].onRelease = function() {
//actie
};
}
}
Voorbeeld 2;
Of het wisselen van variablen (even simpel voorbeeld gemaakt).
Ik begin met menuStatus="off"; en als ik op de knop druk zet ik menustatus op menuStatus="on";, als ik vervolgens trace(menuStatus); doe krijg ik netjes on terug. Als ik vervolgens een functie heb met een release erin die alleen moet werken als if(menuStatus=="on"); dan doen ze het gewoon niet. Dit gebruikte ik in Flash 8 gewoon vaak en dat werkte prima.
var menuStatus = "off";
Menu();
test.onRelease = function(){
var menuStatus = "on";
trace (menuStatus); //Geeft "on" !!
}
function Menu(){
for (i=0; i<5; i++) {
if(menuStatus == "on"){
//actie
};
}
}
}
Menu()
Kan me niet voorstellen dat hier iets in veranderd is, maar toch wil het op 1 of andere manier niet werken.
Werk nog gewoon in de AS2 modus omdat ik in een oud project bezig ben.
Wat ik merk is dat simpele dingen als dit niet meer werken, vooral die eerste vind ik heel raar.
Voorbeeld 1;
Simpelweg je functie activeren.
Hij roept de functie gewoon niet aan lijkt wel. De release werkt gewoon niet dus hij roept hem niet aan. Als ik de functie lines wegquote doet hij het namelijk wel gewoon.
Menu();
function Menu(){
for (i=0; i<5; i++) {
//actie
};
}
}
Voorbeeld 2;
Of het wisselen van variablen (even simpel voorbeeld gemaakt).
Ik begin met menuStatus="off"; en als ik op de knop druk zet ik menustatus op menuStatus="on";, als ik vervolgens trace(menuStatus); doe krijg ik netjes on terug. Als ik vervolgens een functie heb met een release erin die alleen moet werken als if(menuStatus=="on"); dan doen ze het gewoon niet. Dit gebruikte ik in Flash 8 gewoon vaak en dat werkte prima.
var menuStatus = "off";
Menu();
test.onRelease = function(){
var menuStatus = "on";
trace (menuStatus); //Geeft "on" !!
}
function Menu(){
for (i=0; i<5; i++) {
if(menuStatus == "on"){
//actie
};
}
}
}
Menu()
Kan me niet voorstellen dat hier iets in veranderd is, maar toch wil het op 1 of andere manier niet werken.