Volledige versie bekijken : Video automatisch laten stoppen en verder gaan met Timeline
chrizzmo
%Europe/Berlin %572 %2005, 14:44
Ieps,
ik ben een lopende presentatie aan het maken in Flash (offline). Nu moet ik op bepaalde pagina's een extern filmpje tonen. Geen probleem hiermee, door gebruik te maken van NetConnection en NetStream.
Maar mijn probleem is het volgende:
Nadat het filmpje is afgelopen, moet de presentatie gewoon verderlopen. Dat is nu niet het geval aangezien ik een stop(); gebruik op de Timeline om het filmpje binnen 1 frame te tonen....
Is er één of andere methode voorhande om na te gaan hoe lang een extern filmpje duurt?
PS: het filmpje kan altijd verschillen, vandaar de nood aan een automatische detectie van de lengte van het filmpje.
Kan iemand mij hier mee helpen?
Thanx!!
Ultim-o
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:54
Je NetStream object krijgt verschillende statussen terug, waaronder of het filmpje is afgelopen of niet. Daar kan je zeker wat mee!
chrizzmo
%Europe/Berlin %382 %2005, 10:10
He Ultimo,
ik heb al hier en daar op het internet informatie gevonden over het gebruiken van dergelijke statussen, maar op 1 of andere manier marcheert dat niet...
Ik heb bijvoorbeeld al volgende functie gebruikt:
var speeltijd;
ns["onMetaData"] = function(obj) {
if (speeltijd == obj.duration) {
gotoAndPlay("continue");
}
maar zoals gezegd blijft de presentatie gewoon op hetzelfde frame hangen...
Ziet iemand hier misschien graten in???
Ultim-o
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
nc = new NetConnection();
nc.onStatus = function(info_obj:Object):Void
{
trace("> netconnection status > " + info_obj.code);
};
nc.connect();
ns = new NetStream(nc);
ns.onStatus = function(info_obj:Object):Void
{
trace("> netstream status > " + info_obj.code);
};
Probeer dit eens uit, en kijk vooral naar de netstream statussen, daarmee kun je precies zien wanneer de flv is afgelopen en wanneer je verder moet dus.
chrizzmo
%Europe/Berlin %389 %2005, 10:20
Ik heb deze code uitgeprobeerd, maar ik krijg geen resultaat. Als ik het goed voor heb, moet er dan code-informatie in het output-panel komen, maar dat gebeurt niet...
Ultim-o
%Europe/Berlin %398 %2005, 10:33
Ik heb deze code uitgeprobeerd, maar ik krijg geen resultaat. Als ik het goed voor heb, moet er dan code-informatie in het output-panel komen, maar dat gebeurt niet...
Precies, dat is erg raar.. Post jouw code eens dan
chrizzmo
%Europe/Berlin %421 %2005, 11:07
Momenteel heb ik volgende code gebruikt:
var nc:NetConnection = new NetConnection();
nc.connect(null);
var ns:NetStream = new NetStream(nc);
video.attachVideo(ns);
ns.play("input/Video.flv");
var total_time:Number;
ns["onMetaData"] = function(obj) {
total_time = Math.floor(obj.duration);
}
var videoStatus = setInterval(videoStatus,10)
function videoStatus() {
var position:Number = Math.floor(ns.time);
if (total_time == position){
gotoAndPlay("verdergaan");
}
}
Dit ziet er voor mij in orde uit, maar toch wil het niet marcheren...
Volgens mij ligt het probleem aan de 'onMetaData'... De .flv is gecodeerd geweest met behulp van Riva encoder.
Thanx
chrizzmo
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:53
Ok, tis ondertussen in orde gebracht. Blijkbaar lag het probleem bij mijn flv. Ik moest die nog door een programma'ke laten lopen om de MetaData mee te geven...
Tenx enniweej !!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.