Volledige versie bekijken : Positie Inladen Jpeg
Snarf
%Europe/Berlin %410 %2005, 10:51
Om plaatjes in te laden gebruik ik actionscript. maar als refentiepunt houdt ie vast aan de linker bovenhoek (alle plaatjes lijnen dus van boven). Kan ik de linker benedenhoek gebruiken, zodat de onderkant lijnt?
denzione
%Europe/Berlin %412 %2005, 10:53
hoe haal je alles binnen? vaak maak je een nieuwe MC aan, die kun je daarna gewoon een _x en een _y mee geven
Snarf
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:55
ik heb een empty movieclip waarin de jpeg geladen wordt
loadMovie(../:ad_p add rad add ".jpg", "../shell" add ../:nad add "/ad");
tellTarget ("../shell" add ../:nad) {
gotoAndStop("load");
}
denzione
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:55
post je AS eens dan
Snarf
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:58
had m er al bij gezet...
denzione
%Europe/Berlin %419 %2005, 11:04
wow het is me niet helemaal duidelijk, als het goed is geef je na de 1e "," in loadmovie() je MC een naam, die naam kun je later voor gotoAndStop("load")
gewoon een _x en een _y meegeven neem ik aan
Snarf
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:09
het is een stukje uit een hele reeks as. De movie laat telkens een nieuwe jpeg in over de oude. Er worden steeds een lege mc gecreerd waarin de nieuwe jpg geladen wordt.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %431 %2005, 11:21
je gebruikt wel oud soort syntax/scripting..
probeer het eens met de MovieClipLoader:
http://www.kirupa.com/developer/actionscript/moviecliploader2.htm
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/MovieClipLoader_in_Flash_MX_2004/index.shtml
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/MovieClipLoader_in_Flash_MX_2004_Part2/index.shtml
dan kun je in de onLoad een positie opgeven :)
Roenes
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:23
Het geinige van deze topic is, dat iedereen wel aangeeft hoe je een mc kan positioneren maar niemand gaat in op zijn originele vraag:
als refentiepunt houdt ie vast aan de linker bovenhoek (alle plaatjes lijnen dus van boven). Kan ik de linker benedenhoek gebruiken, zodat de onderkant lijnt?Dit is niet mogelijk, als je iets inlaad wordt altijd de linkerbovenhoek gebruikt als referentiepunt. :)
Snarf
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:30
ik heb de oplossing zelf al bedacht...
_parent["shell" add ../:nad]._y = 438 - getProperty("../shell" add ../:nad add "/ad",_height)
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Flasher
%Europe/Berlin %657 %2005, 16:47
_parent["shell" add ../:nad]._y = 438 - getProperty("../shell" add ../:nad add "/ad",_height)
Zelden zoveel flash 4 code op 1 regel gezien ;)
volgens mij komt het op hetzelfde neer als:
_parent["shell"+nad]._y = 438 - _parent["shell"+nad].ad._height
Verbeter me als ik verkeerd zit
Ik heb nooit met flash 4 gewerkt dus ik ken die hele slash-syntax niet.
Je hebt MX04 Pro, maar je code loopt 3 a 4 versies achter. Zou je niet eens met de dot-syntax moeten beginnen, voordat de /-syntax totaal niet meer ondersteund wordt(in flash 8 mss al)???
Snarf
%Europe/Berlin %716 %2005, 18:11
ik weet t... maar ja, vaak door tijdsdruk grijp je snel terug op dingen waarvan je zeker weet dat ze werken... maar ik zal mijn leven beteren!
mateo)
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:56
moedt je whel echgt doen hoar schnarf. anders verstaet stracks neimand je mehr.
gbolssens
%Europe/Berlin %833 %2005, 21:00
ik heb de oplossing zelf al bedacht...
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
waar komt die 438 vandaan? Getallen hardcoden is in weinig gevallen een goed idee (maar mss is dit wel een van die gevallen.....)
Greetz,
GB
GVR
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:43
beste mensen
ik probeer een insert te plaaten dmv attachmovie in het midden van het scherm, hiervoor gebruik ik de volgende code:
HouderMC._x = (Stage.width/2)-((HouderMC._width)/2);
HouderMC._y = (Stage.height/2)-((HouderMC._height)/2);
Het plaatje komt veel te hoog in beeld, pas als ik 350 toevoeg aan "HouderMC._y" komt het ongeveer op de juiste plaats te staan.
volgens mij komt dit, omdat hij de grijze rand, die om het afspeelscherm zit wanneer je in de editor uitzoomt, meetelt.......
op welke manier komt de inster wel in het midden de flashmovie?
mvg dvhout
GVR
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:45
beste mensen
ik probeer een insert te plaaten dmv attachmovie in het midden van het scherm, hiervoor gebruik ik de volgende code:
HouderMC._x = (Stage.width/2)-((HouderMC._width)/2);
HouderMC._y = (Stage.height/2)-((HouderMC._height)/2);
Het plaatje komt veel te hoog in beeld, pas als ik 350 toevoeg aan "HouderMC._y" komt het ongeveer op de juiste plaats te staan.
volgens mij komt dit, omdat hij de grijze rand, die om het afspeelscherm zit wanneer je in de editor uitzoomt, meetelt.......
op welke manier komt de inster wel in het midden de flashmovie?
mvggvr
mateo)
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
hoe hoog is je houderMC en waar zit het registratiepunt?
gbolssens
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:09
Daar heb ik nog nooit van gehoord. De linker bovenhoek van het witte vlak is normaal 0,0. X+ is naar rechts en Y+ is naar onder.
Een paar dagen geleden las ik hier op het forum ergens wel iets over hoe Stage.width en Stage.height zich gedragen, maar ik weet niet meer precies hoe dat zat. Mss moet je eens even de forumzoekmachine raadplegen, dan vind je 't vast wel.
greetz,
GB
GVR
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:17
dank, heren
het is gelukt, fout zat hem in het registratiepunt
de hoogte van de insert was 700, en met een registratiepunt in het midden, kom je dan tot een verschil van 350!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.