PDA

Volledige versie bekijken : CS3: Elke mcclip aparte klasse?

sye
%Europe/Berlin %422 %2007, 11:08
Hoi,

Onlangs ben ik zowat begonnen met wat experimentjes in CS3 adv AS3. Nu heb ik gelezen dat je als je een "createEmptyMovieclip" (AS2) wil maken, je eigenlijk een nieuwe Klasse vb. "titelKlasse", moet aanmaken.

Nu zit ik een beetje vast met het volgend probleem:

Ik in de library een mcTitle met linkage => "titleClass"
Deze kan ik dan netjes op stage zetten mbv :

var myTitle:MovieClip = new titleClass();
addChild(myTitle);

Het probleem is: neem aan dat ik in mijn library nog 2 movieclips heb (vb: mcNaam1, mcNaam2)

Als ik deze op mijn stage wil plaatsen adv code, moet ik dan TELKENS van elke object een nieuwe klasse aanmaken of kan ik gebruik maken van mijn eerder aangemaakte titleClass?

Groeten!

refresh
%Europe/Berlin %512 %2007, 13:17
Als ik je helemaal goed begrijp link je 1 movie clip in je libary. Die word dan omgezet naar een class. Je zou dus meeredere instences van die zelfde! clip kunnen plaatsen. Doormiddel van 'new titleClass'.

Als je de andere clips op je stage wil plaatsen moet je ze inderdaad een andere naam geven bij linkage.

Als die verschillende clips in je libary eigenschappen gaan delen. Kan je een eigen class schrijven. Die movie clip extends. En die als base class voor al die libary items instellen. Maar moet je elke clip nogwel een eigen linkage class geven.

sye
%Europe/Berlin %547 %2007, 14:08
Bedankt voor de uitleg :D meer moest ik niet weten!

refresh
%Europe/Berlin %573 %2007, 14:46
Your welcome ;)