Volledige versie bekijken : Afspeelsnelheid per computer verschillend?
billow99
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
Hallo animatiegenieters
Ik heb een leuk stukje design geanimeerd in Flash, maar ik krijg nogal verschil in de afspeelsnelheid op verschillende machines. Ik werk zelf op een Mac G5 en daar speelt hij helemaal prima op af, maar op andere machines (G3 400 mhz en wat oudere pc's) loopt hij heel erg traag. De gehele swf is vector gebasseerd, geen bitmaps. Kijk maar even op:
http://www.crossings.nl/test
Heeft iemand enig idee hoe je dit oplost?
Thanx
billow99 :confused:
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %475 %2005, 12:24
Dit heeft te maken met de verschillende processors, ik weet niet wat je precies allemaal gebruikt in de flashmovie en heel erg zwaar ziet hij er niet uit. Maar de afspeelsnelheid van de FlashPlayer is heel erg afhankelijk van de processors.
Heb je wel een pre-loader gebruikt? Dit wil ook nog wel eens helpen.
billow99
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:31
Inderdaad, geen gekke dingen gebruikt. Wel wat maskers voor het spiegeleffect, maar de rest is allemaal vectoren, fills en gradients. Met een preloader bedoel je dat hij pas gaat spelen als alles compleet geladen is, toch? Maar de hele swf is maar 92 kb... dat moet toch binnen no-time binnen zijn met een beetje adsl-verbinding?
billow99
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %483 %2005, 12:35
Ja ik vraag me ook af of de groote van het bestand invloed heeft op de processor, ik dacht het niet maar ik twijfel.
Je zou eens moeten kijken bij MacOS of je kan zien wat het met de processor doet als de movie opstart, bij Windows kan dat met taakbeheer. Als je dat kan zien zou je wat dingen kunnen uitschakelen en dan opnieuw proberen om te kijken waar het aan ligt.
Nytrax
%Europe/Berlin %489 %2005, 12:44
Hij loopt hier inderdaad ook vrij traag, dat heeft denk ik ook te maken met die grote witte cirkel op de achtergrond (gradient) die je hebt geanimeerd, die combi is denk ik vrij zwaar. (vanaf hier is het een beetje lastig te zien uiteraard wat het probleem is) Je kan evt natuurlijk een paar bestanden maken en er wat onderdelen uit schrappen, dan zie je vanzelf wat de boosdoener is.
billow99
%Europe/Berlin %491 %2005, 12:48
Ik snap het, even uitproberen dus. Jammer dat je er dus niet vanuit kunt gaan dat wat er op je eigen machine prima uitziet, op een andere echt bagger kan worden. TrueChaoZ en Nytrax bedankt voor jullie tijd, ik ga eens wat proberen.
mzzl
billow99
billow99
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:36
Het is gelukt! Bleek dat het beeld veel te groot en ingewikkeld in elkaar zat. Iets te veel vectoren gebruikt dus.
Nogmaals bednakt voor de input.
Billow99
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.