PDA

Volledige versie bekijken : Fade border van Afbeelding

ivom74
%Europe/Berlin %684 %2007, 17:25
hallo,

Is het mogelijk in om in flash een foto een fade effect te laten maken naar bijvoorbeeld
de kleur wit?

Alle randen van een foto gaat dus zachtjes over na de kleur wit ?

Groetjes,

Ivo :D

levud
%Europe/Berlin %583 %2007, 15:00
ja, je kan bijvoorbeeld dit doen:

je maakt in photoshop je afbeelding met een wit randje aan ( even groot als je origineel).

dan plaats je in flash die afbeelding met het witte randje in een mc, daarna zet je in een andere laag je origineel.

nu laat je gewoon dmv een tween je origineel uitfaden dmv alpha.

zo krijg je het effect dat je wilt bekomen

hopelijk ben je hier iets mee.

MrPee
%Europe/Berlin %699 %2007, 17:47
Met wat levud bedoelt ga je twee bitmaps boven elkaar plaatsen, en bitmaps maken je bestand al snel onnodig groot.

Je kan het ook doen door op een bovenliggende layer het randje gewoon te tekenen op de juiste grootte etc. en die dan in te faden met een alpha-fade.

Wat levud zei kan natuurlijk ook, maar ik vind dit persoonlijk een betere oplossing omdat het wat bestandruimte spaart ;)

Useless-
%Europe/Berlin %828 %2007, 20:52
ooit aan de gradient tool gedacht? zoals MrPee het zij krijg je geen vloeiende overgang.
of je kunt langs de randen een wit blok tekenen en dan modify --> shape --> softenfilledges dit vertraagt wel heel erg de movie. Ik zou gewoon voor de gradiet tool gaan.

ivom74
%Europe/Berlin %267 %2007, 07:24
Hallo,

Heeft iemand ook een voorbeeldje met zo'n gradient tool in een .fla bestand?
Ik heb een foto in flash geplaatst. Daarover een vierkantje
getrokken met het gradient effect.
Maar krijg het niet voormelkaar dat de afbeelding over fade.
Heb ook al met Alpha erbij geprobeerd.

Bedankt trouwens voor de tips. Ik hoop dat iemand een voorbeeldje
heeft?

bedankt.

.Tine.
%Europe/Berlin %416 %2007, 11:00
Voorbeeldje in bijlage. Zo zou ik het oplossen...
Als dit niet is wat je wil, kan je dan eens een voorbeeld laten zien van wat je wel wil? :)

ivom74
%Europe/Berlin %769 %2007, 19:27
Bedankt is precies wat ik bedoelde.

ivom74
%Europe/Berlin %734 %2007, 18:37
Ik heb toch nog een vraagje over deze gradient.
De foto in het midden blijft nu onscherp. Eigelijk zou gewoon 10 pixels vanaf elke kant moeten over lopen naar wit toe, heb wat zitten spelen met de gradient maar wil niet lukken. In photoshop is het een koekje.
iemand nog een suggestie?

.Tine.
%Europe/Berlin %736 %2007, 18:39
Voorbeeldje?
Het feit dat de foto onscherp is zou volgens mij niets te maken mogen hebben met de gradient :).

ivom74
%Europe/Berlin %745 %2007, 18:53
In het midden wordt een laagje erover heen gelegd...
Ik heb nu 4 vlakjes over de randen van de foto's heen gelegd en deze laten overlopen en dat gaat wel goed.