PDA

Volledige versie bekijken : [ Fixed ] Algemene Vragen

Flash Dreams
%Europe/Berlin %846 %2005, 21:19
Kijk eens, naar het aantal verplaatsingen in de Animation & Design sectie.
Zou het niet handig zijn om het onderwerp algemene vragen weer te openen, en hem bijv. helemaal bovenaan te zetten ?
Om zo al deze verkeerd geplaatste post te voorkomen.

Roenes
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:44
Het overgrote deel van de topics die in A&D verplaatst worden, zijn topics die in AS thuis horen. Lang niet allemaal natuurlijk, maar ik zie zo vaak topics van A&D naar AS komen. Mensen moeten gewoon even iets beter kijken en nadenken over waar ze een topic plaatsen :)

Algemene vragen daarvoor weer in het leven roepen is volgens mij dus ook niet echt zinvol :)

Flash Dreams
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
Mensen moeten gewoon even iets beter kijken en nadenken over waar ze een topic plaatsenEn hoe wil je dit bereiken ?
Nieuwkomers zullen altijd posten in bijv. het eerste forum.

Roenes
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
Dat punt is dus idd een probleem en daar is al een x aantal malen een discussie over geweest. Wat zouden jullie een goede oplossing vinden? :)

- Algemene vragen daarvoor gebruiken is geen slimme optie omdat algemene vragen daar nooit voor bedoelt is geweest
- Flash hulp weer terug halen is ook niet echt een optie omdat FF juist de scheiding tussen Design en Scripting wil handhaven. Als je FlashHulp weer in het leven roept, komen daar topics van beide gebieden en is je scheiding (en daarmee je forumindeling) een heel eind weg.

Dus als jullie andere oplossingen weten, laat het dan horen. :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:59
ik zou alle flash topics samenvoegen, niet alle design topics en script topics. dit is toch een flashforum dus lijkt me dat het meest logisch.

Flashgirl
%Europe/Berlin %770 %2005, 19:30
Ik vind deze indeling het beste.

De meeste vragen die verplaatst worden gaan inderdaad naar ActionScript en de andere developer fora. Er hoeft dus geen apart forum te komen voor de vragen die foutief in Animatie en Design zijn gepost.

Flash hulp was een rommel forum. Het was chaotisch omdat er van alles en nog wat in werd gevraagd. Ik vermoed dat de verkeerd geplaatste vragen op dit moment deels een gevolg zijn van het vroegere bestaan van het Flash hulp forum: Men is nog steeds gewend aan dat bovenste forum, maar heeft misschien niet in de gaten dat het inmiddels niet meer bestaat?

In elk geval vind ik de huidige situatie prima: Het forum wordt duidelijker leesbaar en beter doorzoekbaar, en de verkeerd geplaatste topics worden gewoon netjes verplaatst. Wanneer er een algemeen gedeelte zou komen, zouden we bijna alle vragen die daarin komen óók weer moeten verplaatsen naar de fora waar ze thuishoren, als we het overzichtelijk willen houden ;) . Dat is alleen maar meer werk, en onduidelijker.

Richard
%Europe/Berlin %775 %2005, 19:37
Verkeerd geplaatste topics houden we altijd.
Misschien kunnen we bij het aanmaken van een topic nog even benadrukken dat er in het goede forum gepost moet worden.

Zo van: "Weet je zeker dat je in het goede forum zit?"

Fatty Owl
%Europe/Berlin %779 %2005, 19:42
zet er dan wel bij , je zit nu in forum blablabla, weet je zeker dat je in het goede topic zit. maar ik denk niet dat dat veel zal uitmaken. waarom maak je ook niet dat je je eigen topics kan verplaatsen, zoals je de titel kan veranderen? zo leren ze het sneller(dan vraag je om de topi te verplaatsen).

Tha Narie
%Europe/Berlin %794 %2005, 20:03
Mensen topics laten verplaatsen heeft net zo weinig nut als mensen hun topictitel laten veranderen (toen Flashversie nog niet was ingevoerd). Hielp niets en werd bijna nooit gedaan.

Sowieso snap ik die mensen helemaal NIET die zomaar iets in verkeerde fora posten! Ze moeten gewoon beter uit hun doppen kijken. Als ze een PC op kunnen starten, naar FlashFocus kunnen browsen of google gebruiken om te kunnen zoeken, zouden ze ook slim genoeg moeten zijn om naar de titel + beschrijving van een forum te kunnen kijken.
Ik weet dat ik in iedergeval op een vreemd forum nooit zomaar ergens iets neer zal zetten waarvan ik niet zeker weet dat ik 1) hem op de goede plek zet en 2) het een duidelijke en logische vraag is. Ik zou me schamen als ik het verkeerd zou doen!

Maarja, dit geeft weer aan dat de meeste foute-vragenstellende-bezoekers amper weten waar ze mee bezig zijn in Flash, en dus niet weten waar hun vraag thuis hoort.
Heel spijtig, maar daar valt ben ik bang vrij weinig aan te doen :(

Als je iemand op het werk hebt die alle vleeswaren ham noemt, en pasta-saus koopt als je choco-pasta voor de lunch wilt hebben, dan weet je dat er ook mensen zijn die in verkeerde fora zullen blijven posten. Ik heb me er allang bij neergelegd.

Als je buren hebt die 2 dagen nadat je hun PC clean hebt geinstalleerd inclusief google-bar (popupblocker) en virusscanner, al weer een vage games-toolbar in IE hebben staan, en beide buurjongens beweren dat ze het niet hebben gedaan en alles hebben gelezen, ben ik er zeker van dat hoeveel meldingen en popups je er ook neer gooit, ze toch wel in de foute fora blijven posten.

Flashgirl
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:08
Als je iemand op het werk hebt die alle vleeswaren ham noemt, en pasta-saus koopt als je choco-paste voor de lunch wilt hebben, dan weet je dat er ook mensen zijn die in verkeerde fora zullen blijven posten. Ik heb me er allang bij neergelegd.

Waargebeurd mensen, waargebeurd :D ...

Maar ontopic: Narie heeft gelijk :( .

Mitch
%Europe/Berlin %871 %2005, 21:54
Ik denk dat het grootste deel (niet allemaal hoor!) van degene die verkeerd posten gewoon lui en laks zijn, volgens mij intresseert het de meeste niet eens dat ze verkeerd posten. Zie je soms ook aan de posts, bijv. wie wilt er voor mij iets maken want het lukt mij niet.

Richard
%Europe/Berlin %886 %2005, 22:16
Veel mensen die om de haverklap problemen hebben met hun pc lezen inderdaad niet.
Weten niet wat ze aan het doen zijn terwijl er letterlijk voor hun neus staat wat ze aan het doen zijn.
*Ziet knopje*
*Klikt*

We zouden een heel streng beleid kunnen handhaven, bijvoorbeeld alle foute topic sluiten. Maar daar krijg je alleen maar meer frustraties en ergernissen mee ben ik bang.

Kortom Narie heeft gelijk, maar we zouden nog een laatste ultieme poging kunnen wagen. (Valt rood genoeg op? :D)

Flashgirl
%Europe/Berlin %890 %2005, 22:22
(Valt rood genoeg op? :D)

Euh... Das blauw :D !