PDA

Volledige versie bekijken : een MC laten afspelen in een 'container'

stolly
%Europe/Berlin %443 %2007, 11:38
Ik heb voor mijn site een MC gemaakt, die bestaat uit een heleboel andere mc's na elkaar... dit is evenwel heel erg zwaar, zodat het laden van mijn site ellendig lang duurt... nu las ik op het net dat het ook mogelijk is die zware MC via attachMovie in een container te laten afspelen... zo kan ik die zware MC dan ook laten preloaden (door hem op het eerste frame van mijn root te zetten, vlak na de loading-pagina van mijn site zelf, klopt?)...

hoe doe ik dat? Hoe duid ik een container aan, hoe duid ik aan in welke 'container' ik welke MC wil afspelen, en waar juist plaats ik de MC's om te preloaden, en moet ik dan aan die MC's nogmaals een loading-pagina koppelen?

veel vragen, ik weet het, maar voorlopig reikt mijn AS-kennis niet verder dan het 'gotoAndPlay'-niveau (wat me niet zal beletten er iets moois van te maken) ;)

alvast bedankt,
Stolly

Scytale333
%Europe/Berlin %521 %2007, 13:30
Hoi Stolly,

Preloaden doe ik meestal door in de library de movieclips 'export for actionscript' te kiezen. Je kan ze nu inladen via actionscript. Je moet wel 'export in first frame' UIT hebben staan!(Anders gaat hij in een fictief 'frame 0' inladen voordat de preloader geladen is).
Deze movieclips plaats je in een loos frame bijv frame 2 zodat wel worden ingeladen en de preloader hem wel kan zien.
Op frame 1 je preloader en frame 3 je eigenlijke site.

Nu zijn er verschillende manieren om de movieclip in te laden. Je kan een lege container maken en daar de movieclip inladen:

this.createEmptyMovieClip('mHolder', this.getNextHighestDepth());
mHolder.attachMovie('mNAAMVANMC', 'mNIEUWENAAM', mHolder.getNextHighestDepth(), {_x:0, _y:0});
Je kan hem ook meteen inladen in een bestaande movieclip(dus zonder this.createEmptyMovieClip) Deze tijdlijn word dan compleet vervangen en de nieuwe movieclip erin geplaatst.

Als je movieclips IN movieclips wil aanspreken moet je een punt ertussen zetten

Om nu de geladen movieclip aan te sprken typ je bijv:

mHolder.mNIEUWENAAM.gotoAndPlay(2);

Is dit wat je bedoelt?

Groeten,

Benjamin