Volledige versie bekijken : Aptana: Gratis HTML / CSS / JS editor
mech7
%Europe/Berlin %791 %2007, 19:59
Voor de mensen die hem nog niet konden: http://www.aptana.com
The Aptana IDE is a free, open-source, cross-platform, JavaScript-focused development environment for building Ajax applications. It features code assist on JavaScript, HTML, and CSS languages, FTP/SFTP support and a JavaScript debugger to troubleshoot your code.
er zijn verschillende video's te bekijken op: http://www.aptana.tv
Bargok
%Europe/Berlin %827 %2007, 20:51
Beetje een ernstige ripoff van de microsoft express editions als je het mij vraagt.
josko
%Europe/Berlin %829 %2007, 20:53
Ziet er erg goed uit :)
Ik zie wat elementen die ook in Zend Studio zitten, maar ik zie ook wat leukere dingen.
(Twee filmpjes bekeken)
aan de post te zien, werk je er zelf ook mee.
Kan je zelf wat ervaringen vermelden?
Ps : De title is erg onduidelijk. " Tip - Gratis HTML, CSS of Js Development IDE" ofzo is wat duidelijker. Ik wist nu niet wat te verwachten.
---edit
Beetje een ernstige ripoff van de microsoft express editions als je het mij vraagt.
Waaraan ik de vraag toevoeg: Weet je zo zeker dat ms express edities de eerste waren met die functionaliteit?
---edit2
Vroegste wat ik kan vinden: Visual studio, @1997
Visual basic... Was er geloof ik iets eerder, niet 100% zeker. Zeg 1995?
Maargoed, het blijft niet zeker dat Ms Express editions die functionaliteit als eerste hadden.
Zeer waarschijnlijk zitten daar veel elementen in die ook 'rip-offs' zijn. Maargoed, daar hoeven we denk ik niet over te discusseren, aangezien windows' grafische omgeving zelf een rip-off is, daar mac eerst kwam. Gesloten discussie, wie was eerst & ict 8~
Bargok
%Europe/Berlin %831 %2007, 20:57
Die functionaliteit loopt als sinds verre vroege versies van Visual basic, en das toch al een pittige tijd geleden.
mech7
%Europe/Berlin %838 %2007, 21:07
Um kunnen we MS erbuiten laten dit is gewoon een prachtige opensource editor op eclipse :D
Bargok
%Europe/Berlin %840 %2007, 21:10
Hehe, ik werk gewoon veel met C#/C++ Editor, en het valt wel degelijk op waar dit soort bedrijven inspiratie halen. Nu ben ik natuurlijk ook fan van opensource, en ik ga dit zeker uitproberen om m'n javascript bestanden in te maken, aangezien ik web niet download (frontpage nachtmerries enzo).
Lorrens
%Europe/Berlin %856 %2007, 21:32
Net toevallig vanmiddag bekeken, even snel. Wil me er wel wat in verdiepen, lijkt me wel mooi. Helaas wordt AJAX zo vaak zo verkracht dat het eerder een stap terug dan een stap vooruit is, dus ik ben nog een beetje huiverig ;)
bartkoek
%Europe/Berlin %799 %2007, 20:11
Ikzelf werk veel met Context. http://www.context.cx/ .
Dit is een gratis programmatje dat niet veel doet. Alleen de basis dingetjes zoals uitlijning, en colorcoding. Maar voor mij is dit meer als genoeg. Ik word er gek van als hij automaties code's afsluit enz. Voor context zijn ook heel goed plugins te downloaden voor andere talen(zoals NQC voor robot's en MEL voor maya(3D modeling).
Succes allemaal!
bart
Folkert
%Europe/Berlin %520 %2007, 13:29
Sorrie voor het omhoog halen van deze post. het is echter wel het geval dat het van belang is.
namelijk aptana (which is duidelijk geen ripoff van MS :D) kan gebruikt worden voor het bouwen en makkelijk maken van AIR applicaties. Naast dat de editor erg erg geschikt is als werkpaard voor je html,css, javascript, php enzo kan je er dus fijn AIR in bouwen ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.