PDA

Volledige versie bekijken : Search Engine Optimization voor Flash websites

novio
%Europe/Berlin %612 %2007, 15:41
SEO is moeilijk voor Flash websites? Nope, eigenlijk vrij eenvoudig.
Voorbeeld: Flash website voor Alternativ, alle pagina's geindexeerd :-)

NL:
http://www.google.com/search?q=+site:www.alternativ.be&hl=nl&lr=lang_nl&start=10&sa=N&filter=0

FR:
http://www.google.com/search?q=+site:www.alternativ.be&hl=fr&lr=lang_fr&start=10&sa=N&filter=0

EN :
http://www.google.com/search?q=+site:www.alternativ.be&hl=en&lr=lang_en&start=10&sa=N&filter=0

Met zelfgemaakte XHTML parser die écht zijn content haalt uit de pagina's die Google indexeert. Het is géén Google spamming, want de Flash site haalt dus rechtstreeks zijn
content uit die pagina's & er zit niks méér in de pagina's dan wat in de site wordt getoond.

Gemaakt door novio (www.novio.be) i.s.m. "my media is rich" (www.mymediaisrich.com)

mknol
%Europe/Berlin %025 %2007, 01:37
SEO is meer dan dat je pagina's in Google komen. Niemand zoekt nl. op de domeinnaam, anders typen ze deze wel rechtstreeks in. Wat zijn de zoekwoorden waar de site op gefixeerd is? SEO betekend meer dan een nette cleane code. Links vanaf andere sites en interne links zijn heel belangrijk. Ook de content zelf op de pagina (afgezien van de links) zijn erg belangrijk. Concequent alt-tags invoeren met beschrijvende tags. Wil je het nog beter doen, dan moet de website vanaf elke pagina navigeerbaar zijn naar een parentpagina of subpagina. Overigens spam je wel een beetje, je plaatst je navigatie dubbel in de pagina. Soms krijg ik ook wat proxy error meldingen, niet echt netjes.

Je pagerank is 2/10 en dat kan natuurlijk veel beter. Tenslotte bepaalt de pagerank deels of je zoekoptimalisatie wel werkt.

Opzich heb je er wel een superkoel systeem van gemaakt. Erg netjes en doordacht iig, maar.. ik denk zelf dat je het NOG beter kan maken ;)

TheDutch
%Europe/Berlin %266 %2007, 07:23
Novio, je bent er bekend mee dat Google (ondanks dat je de content van die pagina gebruikt) die redirect als bedonderen ziet? In het kort wilt Google precies zien wat de gebruiker te zien krijgt. Wanneer je dit op zo'n manier probeert te omzeilen kan het zijn dat je ooit op de zwarte lijst komt te staan waar je niet zo snel vanaf komt. Hou dat in gedachten!

Verder is de techniek natuurlijk niet geheel nieuw, het is al veel eerder en vaker gebruikt om specifieke Google content te laten zien wanneer Google de bezoeker is. Voor Flash sites zeker een goede oplossing. Het gebruik van de HTML paginas in Flash als content is natuurlijk zeer goed bedacht om dubbel werk tegen te gaan. HTML is uiteindelijk XML en dat kan je door Flash weer laten parsen :).

Wizzikhetmaar2
%Europe/Berlin %977 %2007, 00:28
Graag wil ik in dit SEO kader ook wat vragen stellen.
Omdat volgens het Google webmasters Help Center een tekstbrowser als Lynx 'n prima reflectie is van hoe spiders / webcrawlers je website zien, en ik in die Lynx browser 'gewoon' te zien krijg wat er in de NoScript tags staat, heb ik tekst uit flashmovie / flashsite + links 'gekopieërt' tussen <NoScript> tags. Dit lijkt voor nu even te werken / scoor op veel zoektermen 1

1. Iemand soortgelijke ervaring? --> Ook op lange termijn geen zoekmachine problemen op deze manier?
2. Het gebruik van de HTML paginas in Flash als content is natuurlijk zeer goed bedacht om dubbel werk tegen te gaan. HTML is uiteindelijk XML en dat kan je door Flash weer laten parsen
Kan / wil iemand mij (Noob) uitleggen of op weg helpen hoe? (Flash 8 )