PDA

Volledige versie bekijken : Odbc

Marcellino
%Europe/Berlin %812 %2005, 20:29
Hee ik wil graag een forum op mijn website installeeren :D maar ik moet een
ODBC database of een andere database hebben ik weet niet precies hoe ik die moet maken
kan iemand van jullie helpen ksnap dr niks van :S [?] [V]

Ea.Z
%Europe/Berlin %842 %2005, 21:12
hoi,
een odbc database, doet me sterk denken aan een MS acces database, of een MSSQL database... met andere woorden duur spul van M$ :p
Met welke serverside taal wil je dat forum draaien?
als het met php is zal het hoogstwaarschijnlijk een mySQL database worden, met ASP, of ColdFusion zal het dan vlug naar die andere kant van M$ op draaien...

btw: geestige sig ;)

brossiekoppie
%Europe/Berlin %354 %2005, 09:29
Hier (http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=110) nog een interessant artikel... (weliswaar op linux)

Marcellino
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:19
Hey Eaz mijn forum komt op php te draaien maar ik denk dat MSSQL databas ook wel kan
het maakt, niet echt uit of het msql of Odbc is... (denk ik) :) :D

mech7
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:43
ODBC is alleen voor Windows OS als het goed is om connectie naar de database te leggen.. ik geloof meestal voor ms brol als ms sql, acces enzo

Marcellino
%Europe/Berlin %708 %2005, 17:59
Maar hoe maak je eigenlijk een msql database... :D [?]

Ea.Z
%Europe/Berlin %037 %2005, 01:54
met een MSSQL server ==> duur, en zwaar
als je het met php doet ga je ook rapper tutorials en updates voor je forum kunnen integreren.
ik wil je niet afhouden van MSSQL maar als je met php te werk gaat, zou je best de richtlijnen volgen en mySQL gebruiken...
hoe alles in zijn werk gaat weet ik ook niet...
begin met de juiste keuze ;) daarna kijken we verder voor hulp;)

mech7
%Europe/Berlin %600 %2005, 15:25
Of PHP 5 en Sqlite :D 2x zo snel als mysql en het zit al standaard ingebouwd :P

Marcellino
%Europe/Berlin %673 %2005, 17:09
Klopt het dat je ook een database kan maken in MS Acces? :P

Ea.Z
%Europe/Berlin %712 %2005, 18:06
jop
ik heb lange tijd zo gewerkt voordat ik overschakelde naar MSSQL...
tenslotte is M$ Access een database programma he :p

De Kale
%Europe/Berlin %686 %2005, 17:28
Open Database Connectivity (ODBC) is a standard software API for connecting to database management systems (DBMS). This API is independent of any one programming language, database system or operating system.

dat wil dus zeggen dat je met ODBC met iedere database kunt communiceren onafhankelijk welke programeertaal of wel platform je gebruikt: dus INCLUSIEF mysql, die overigens gewoon een ODBC driver ter beschikking heeft.
sqlite is (voorlopig) nog een lachertje vergeleken met het serieuze werk, maar wellicht voldoende voor jouw vereisten.

Marcellino
%Europe/Berlin %745 %2005, 18:52
Maar zou er iemand voor mij misschien een database kun maken of de download link van
de pagina willen geven zodat ik er zelf 1 kan maken... :D :)

De Kale
%Europe/Berlin %351 %2005, 09:26
google: database maken

Marcellino
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:41
Ik heb ook op google gekeken maar dan krijg je niet wat je zoekt. :(

Monster
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:10
je kan een forum gewoon standaard downloaden bij PHP Freakz volgens mij..
ik heb het toen ook gedaan voor een vriend van me..
leggen ze helemaal uit hoe je je Database in moet richten..
sterker nog..
volgens mij krijg je gewoon de kant en klare sql shit die je alleen hoeft te importeren in je database zodat hij zelf alle cellen, tabellen en andere troep aanmaakt..
moet je ff zoeken op die site.

je kan als je alles geinstalleerd hebt de layout natuurlijk nog aanpassen en eventuele reclame eruit halen..

brossiekoppie
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
volgens mij krijg je gewoon de kant en klare sql shit die je alleen hoeft te importeren in je database zodat hij zelf alle cellen, tabellen en andere troep aanmaakt..

Sterker nog! een bekend forum zoals phpbb maakt via php alle nodige tabellen automatisch aan, geen enkel probleem dus.

Marcellino
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:17
Nou ik heb zo'n forum van www.phpbb.nl maar je kan dat gewoon installen enzo dr zit
allemaal uitleg bij maar je moet wel zelf een database aanmaken... ;) :P |)

Marcellino
%Europe/Berlin %793 %2005, 20:02
Tis al opgelost maar bedankt voor de reacties ;) :D