PDA

Volledige versie bekijken : Mijn eerste schetsjes... Update 17/09

VAW
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:52
HmHm,

Ik ben ook eens begonnen met wat te schetsen. Heb er zo al een paar gemaakt, maar ik zal er 1 laten zien. Niet de beste vind ik zelf, maar ik ben te lui om de beste (Sharon van Within Temptation) te gaan halen en te scannen, want die ligt boven op men kamer. Dus ziehier: Cara van der Auwera (oftwel Chantal van Spring :P). De 1e van links te beginnen in mijn Avatar dus :D .

http://www.vaw.be/rommel/CaraEdit.jpg

Haar kopje is een beetje te dik, maar het is allemaal echt niet simpel heb ik ondervonden. En wat ik de volgende keer ga proberen, is iets ondersteboven overschetsen, dan zie je op de een of ander manier de dingen duidelijker vind ik.

Nu heb ik het boekje van Vrije Val - Spring verticaal rechtgezet (dus als je het origineel wilt zien, allemaal Vrije Val kopen, en in het midden van het boekje kijken :P), en horizontaal overgetekend. Ik weet niet wat je het best kan doen, maar dat vond ik wel handig werken.

Wat ik eigenlijk hier wou vragen is: wat vinden jullie er van? En belangrijker; hebben jullie tips voor me?

Oja, nu niet beginnen zeuren dat Spring slecht is, want de serie is dat gewoon, maar de groep echt niet. Die zijn gewoon leuk, zeker live :D

Ik zal hier binnekort nog wat schetsen zetten...

giel12
%Europe/Berlin %709 %2005, 18:01
mooimooi ;) Ben niet ervaren op tekengebied :)

ninetynine
%Europe/Berlin %751 %2005, 19:02
ogen zijn de sleutel, zonder mooie ogen , geen mooie tek.
idd iets te dik :p
SPRING fan ? :p

Flashingback
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:04
wel ehm het gezicht is nogal rond je zou de vorm van het kaabeen of hoe dat ook noemt er in moeten verwerken. Het lijkt er trouwens ook op dat ze een snor heeft :p. De nek is mischien ook een beetje te lang. De neus is precies vervaagt als of ze geen neus heeft (kan ook aan mij liggen) maar tekenen is inderdaad niet makkelijk maar je kan het wel trainen en zoals het er nu uitziet heb je al een beetje een basis.

BlijBlauw
%Europe/Berlin %362 %2005, 09:41
Goede poging voor een eerste schets :)

maar:
de verhouding klopt helemaal niet. De kin is veel te dik vergeleken met de nek en het lichaam. De neus is erg wazig, er is bijna geen onderschijt tussen het ingekleurde gezicht en de lijnen van de neus. Het haar vind ik ook niet zo heel mooi en het lijkt of ze helemaal geen oren heeft.

Ik weet niet hoelang je er over gedaan hebt? Maar het lijkt of je er niet veel tijd aan besteed heb. Correct me if i'am wrong ;)

noStyleDesign
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:42
niet slecht voor een eerste keer... je trekt veels te dikke lijnen ik zou als ik jou was eerst dunne zachte lijnen maken (schetsen) en dan steeds meer opgaan in detail. je moet ook proberen het blad mooi en netjes te houden, en je kleurt teveel in... kleir alleen op plekken waar je duidelijke schaduw hebt en niet over de hele tekening.
maar voor een eerste keer niet slecht :)

VAW
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:15
Bedankt voor de tips alvast!

Hier heb ik er nog eentje:

http://www.vaw.be/rommel/greet.jpg

En nee, dit is niet Loes.

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %741 %2005, 18:48
de vorm van het hoofd is niet mooi, die eerste heeft een ei hoofd :P
aldus, ik