Volledige versie bekijken : balletje draaien
techniekerke
%Europe/Berlin %536 %2007, 13:52
hallo G&G,
ik had op mijn nieuwe site die ik aan het ontwikkelen ben een voetbal willen plaatsen die zogezegd naar beneden op het voetbalveld neervalt en daar ter plaatse in het rond moet blijven draaien?
hoe doe ik dit?
welke code (as) moet ik toevoegen?
alvast bedankt
groetjes
Erwinzzz
%Europe/Berlin %544 %2007, 14:04
Gebruik de volgende code:
getURL("http://www.google.nl/",_blank);
Oftewel: graag eerst zelf moeite doen en zoeken. FlashFocus is om te helpen, niet om het voor je te maken. Als je zelf wat probeert en het niet lukt zijn er hier genoeg mensen die je willen en kunnen helpen, maar dan moet je er zelf ook moeite voor doen!
techniekerke
%Europe/Berlin %548 %2007, 14:09
heb al moeite gedaan en niet gevonden, bedankt voor uw "positieve" uitlating!
nu...is er iemand die wel kan en wil helpen waarvoor dank.
Erwinzzz
%Europe/Berlin %551 %2007, 14:13
Niets persoonlijks hoor, maar zo werkt het hier eenmaal, ik citeer uit de forum regels (http://flashfocus.nl/forum/announcement.php?f=7&announcementid=1):
Het vragen om kant-en-klare scripts, of volledige tutorials ("hoe is dit gemaakt?") is niet toegestaan - FlashFocus is er om je te helpen bij specifieke problemen, maar niet voor complete scripts, uitleg of requests.
Laiverd
%Europe/Berlin %562 %2007, 14:29
Ik neem aan dat die bal horizontaal moet blijven ronddraaien. Realiseer je dat Flash niet een 3d maar een 2d programma is. Als je wilt dat een bal om zijn vericale as moet blijven ronddraaien, dan zult je in elk geval ieder 'frame' moeten tekenen. Stop als die frames dan achter elkaar in een movieclip. Zet een stop() op het eerste frame van de movieclip, en zodra de bal op de grond ligt: movieclipinstancenaam.play();
John
techniekerke
%Europe/Berlin %590 %2007, 15:09
Ik neem aan dat die bal horizontaal moet blijven ronddraaien. Realiseer je dat Flash niet een 3d maar een 2d programma is. Als je wilt dat een bal om zijn vericale as moet blijven ronddraaien, dan zult je in elk geval ieder 'frame' moeten tekenen. Stop als die frames dan achter elkaar in een movieclip. Zet een stop() op het eerste frame van de movieclip, en zodra de bal op de grond ligt: movieclipinstancenaam.play();
John
inderdaad, ik zal dat eens proberen met het tekenen van verschillende frames.
thanks on advanced
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.