Volledige versie bekijken : Random MC's in een MC on Stage
Deepimage
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:15
Hi Flasher's
Hoe verkrijg ik "RANDOM" MC's in een MC on Stage. Zelf denk ik dat dat met Action script zal moeten. Maar daar ben ik niet zo in thuis, helaas pindakaas. Mischien is er al ergens al een .fla met script.Heb de hele site al afgezocht maar kan niets hierover vinden.
Ik zou er erg mee geholpen zijn als iemand mij kan vertelen hoe ik dit kan realisren ;)
Alvast bedankt,
Deepimage
SaphuA
%Europe/Berlin %556 %2005, 14:21
Heel goed dat het met AS moet.. :)
Oke, wat je kunt den..
Maak een paar MC's en verwijder ze van de stage. Open de library, rechter klik op de MC's en ga naar linkage. Vink 'Export for AS' en 'Export in first frame' aan, en geef elke MC dezelfde identifier-name, maar elk met een ander cijfer erachter. Dus:
mc0
mc1
mc2
mc3
Ga dan naar frame 1 van je hoofdmovie, en voeg de volgende code toe:
var aantal = 4; //--Het aantal MC's (om te weten welke cijfers het kan gebruiken)
var target = targetMC; //--Naam van de MC waarin de andere MC moet komen.
target.attachMovie("mc"+random(aantal), "mc", 1); //--Attach een random MC
Hoop dat je dit kunt gebruiken
~Sph
Deepimage
%Europe/Berlin %339 %2005, 09:08
Thanxx SaphuA,
Animeren lukt wel , maar ik denk dat het nu tijd gaat worden om action script eigen te maken.
Ik heb alles uitgevoerd zoals beschreven, maar bij mij worden de "var=mc's" niet in de target mc geladen. Dit is waarom ik programeren vermijd! Ik heb geen clou waar ik de fout moet zoeken.
En dan heb ik nog de vraag hoe je de verschilende mc's kunt positioneren binnen de target mc?
Uit eindelijk wil ik ik tekst en sybolen in een bewegende text balon!!! Zie Test.fla.
Sph als je er naar zouwillen kijken zou dat super zijn. Dan weet ik wat ik niet goed doe.
Thanxx,
Deepimage
mateo)
%Europe/Berlin %356 %2005, 09:33
hier is een werkende versie :)
Deepimage
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
Mateo),
Super dit werkt ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.