PDA

Volledige versie bekijken : Bestand opslaan in cs3 as3

stefanw_nl
%Europe/Berlin %390 %2007, 10:21
Hoe kan ik met behulp van ...iets... een bestand opslaan.. local en zonder internet verbinding en zonder een local webserver.

Ik weet dat ZINC en Mproject zeggen dat ze met flash 9 100% werken maar die zijn wel prijzig. Is er geen goedkopere oplossing voor dit?

Ik heb een vragen enquete systeem in flash AS3 gemaakt die leest een xml bestand uit om de vragen op te stellen. Als iemand hierdoor heen is moet dit toegevoegd worden aan een output xml of cvs bestand.

Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?

TheDutch
%Europe/Berlin %843 %2007, 21:15
MDM Zinc is daar ideaal voor. MDM Zinc is ook als een trial versie te downloaden. Bij het starten van een EXE gemaakt met een trial versie van MDM Zinc zie je even kort een splashscreen dat het om een niet commerciele versie gaat. Dus mocht dat geen probleem zijn dan is het een goed product om te gebruiken.

Kijk anders ook eens naar het gratis alternatief Screenweaver (http://screenweaver.com/) :).

stefanw_nl
%Europe/Berlin %445 %2007, 11:42
Ok ik zal daar even naar kijken.

Ik heb het nu opgelost met javascript.. alleen dan heb je wel een webserver nodig om het goed te laten werken. Dus kan ik net zo goed bv php gebruiken.

Neuro
%Europe/Berlin %821 %2007, 20:43
Ik heb juist iets gelijkaardig gemaakt (standalone flash met xml wegschrijven)
Ik werkte hieraan samen met een .NETer, de swf wordt geembed in een dotNet apl en de communicatie tussen de twee gebeurt met externallinterface

maar ik moet wel zeggen dat debuggen van de swf dan een ramp is. maar moest je al iets van .NET kennen is dit mischien een oplossing :)

M4-io
%Europe/Berlin %577 %2007, 14:51
Je kan een LSO (local shard object) gebruiken. Dit is het Flash-equivalent van een javascript Cookie. By default kun je tot 100 Kb opslaan zonder enige waarschuwing naar de gebruiker. Daarboven krijgt je gebruiker de Flash-settings-popup (rechtermuis -> settings als je op een swf zit). Je kan dan requesten om tot 10 Megabyte aan data lokaal op te slaan.

Overigens kun je dan alleen objecten opslaan en niet zelf een tekstbestand (zoals xml) ergens plaatsen.

Wil je meer dan is zo'n .net-wrapper een idee maar MDM Zinc werkt dan echt veel eenvoudiger ; door Zinc krijg je calls erbij als 'FileSystem.BinaryFile.writeData()' oftewel ; volledige toegang tot de schijven van je gebruiker.

stefanw_nl
%Europe/Berlin %382 %2007, 10:10
Shared Objects was geen optie omdat het naar een xml file geschreven moest worden en de data enorm veel kan worden.

En de klant had geen geld over voor zinc

vandaar.. helaas moet ik dus een workaround hebben