PDA

Volledige versie bekijken : vector bestand vanuit Coreldraw 11

vtc
%Europe/Berlin %456 %2005, 11:57
Ik heb in Coreldraw een vector tekening gemaakt, die ik graag in FMX zou willen gebruiken. Maar als ik deze in Flash binnen haal, vervormen er onderdelen.

Zou iemand me kunnen vertellen hoe ik mijn (vector)bestand het beste in FMX kan importeren?

Alvast bedankt!

Mitch
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:06
Met illustrator is het zo dat je geen mask, geen transparantie kan exporteren naar flash. Misschien moet je alle effecten weghalen en dan exporteren. Maar ik heb nog nooit coreldraw gezien hoor.

Succes!

vtc
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:11
Er zitten geen rare effecten in. Maar wat voor bestand kan ik het beste importeren in FMX, ik kan nl vanuit Corel als AI, PNG etc exporteren. Maar als ik bv exporteer als PNG word het een bitmap.

Neon
%Europe/Berlin %474 %2005, 12:22
Er zitten geen rare effecten in. Maar wat voor bestand kan ik het beste importeren in FMX, ik kan nl vanuit Corel als AI, PNG etc exporteren. Maar als ik bv exporteer als PNG word het een bitmap.
Maar dat maakt toch niet zoveel uit?
Wil je in Flash nog allerlei dingen gaan veranderen? Omdat je het vector wil houden.
Als je bijvoorbeeld opslaat als *.AI bestand (illustrator bestand) dan is deze natuurlijk ook vele malen groter dan wanneer je een *.png gebruikt! ;)
Je kan, tenminste vanuit illustrator, gewoon kopieëren en plakken in Flash. (MX 2004)

Succes ermee! :D

vtc
%Europe/Berlin %503 %2005, 13:04
Nee, ik wil niks meer veranderen, maar als het vector blijft, blijft het scherper.

Ik kan vanuit Corel ook knippen en plakken, maar dan zijn er ook elementen die vervormen of van kleur veranderen. Heel vreemd is als ik het bestand uit Corel als AI in FMX binnenhaal, is het hetzelfde verhaal, alles ziet er anders uit.

Ik snap er niks meer van!

Stuf
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:06
mss via illustrator?
De .AI in illustrator openen en dan knippen plakken naar flash?

Neon
%Europe/Berlin %871 %2005, 21:55
Nee, ik wil niks meer veranderen, maar als het vector blijft, blijft het scherper.
Dat hoeft ook niet persé hoor. :)
Vector is "uitgevonden" voor het drukken, dacht ik.
Je scherm vormt altijd pixels.
Als je gewoon een goede kwaliteit *.png / *.jpg / *.gif maakt dan zie je het echt niet hoor.
Maar ik weet ook niet waar je mee bezig bent? Misschien dat dat wat verheldering geeft ;)