PDA

Volledige versie bekijken : Flash MX 2004/Button text op laten zoeken?

MrAlucard
%Europe/Berlin %400 %2005, 10:36
Hey jongens ik ben bezig met website in flash, het lukt wel aardig goed. Nu ben ik bezig metde content in de site plaatsen, dat gaat wel een beetje moeilijker.

Ik wil graag een manier weten om door text te scrollen, en daar bedoel niet een scroll box mee die kan ik wel maken. Maar een manier waarop ik een button aan een gedeelte van een stuk text kan linken. Want ik wil graag de text door het beeld zien scrollen (van snel naar langzaam als die bij het gedeelte aan komt dat aan de button is gelinkt).

Maar hoe moet ik dat make?

http://www.wiking-clan.nl/peter/flash/inhoud.html

Als je klikt op portfolio dan krijg je een paar buttons waar je op kan klikken, die buttons doen nu nog niet zoveel maar dat komt nog .

In dat oranje gedeelte moet dus text door heen scrollen en met het op de goede plek stoppen, hopelijk kunnen jullie helpen.

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %417 %2005, 11:01
het beste kan je dan werken met een movieclip met een mask erover
in deze movieclip komt een textveld met de benodigde tekst
de mask blijft op dezelfde plek staan maar de movieclip ga je bewegen over de y-as met behulp van de buttons, het enige wat nog vrij lastig is, is het vinden van de juiste tekst bij de juiste button, maar dit hoeft niet per se dynamisch te zijn en kan je dus vastzetten aan een bepaalde y-waarde.

het sneller laten lopen en langzamer kan je aan de hand doen van de afstand waar de scroll is en het verschil tussen dat punt en het punt waar je naar toe wilt die je aan de hand van je button weet