Volledige versie bekijken : tekenen werkende kassa
yohbrent
%Europe/Berlin %621 %2007, 15:55
hello,
Ik heb een kassa getekend met een lade met geld en een te verschijnen rekening.
Als ik op een enterknop klik moet de lade openen en de rekening verschijnen.
De rekening zit erin maar het gedeelte dat ik niet mag zien (wat in de kassa zit) blijft zichtbaar.
Hoe moet ik dat onzichtbaar maken?
markk
%Europe/Berlin %640 %2007, 16:22
ik vind het een maar een vage vraag maar je kan het plaatje dat je niet wil laten zien moet je et volgende doen:
rechtermuisknop op het plaatje -> convert too symbol -> graphic -> dan onderaan de color op alpha zetten en vervolgens op 0%
Op dat moment is dat plaatje onzichtbaar
yohbrent
%Europe/Berlin %688 %2007, 17:31
Ik weet dat het nogal vaag is maar ik weet niet hoe ik het juist kan uitleggen. Je moet je voorstellen een kassa in een winkel. Als je op een toets drukt moet de lade met geld openschuiven en de rekening te voorschijn komen. De rekening is dus een stukje papier dat ik getekend heb en die aanvankelijk in de kassa verborgen moet zitten en als je op de knop drukt moet dat dus volledig te voorschijn komen. Maar als er nog niet gedrukt is zie je het papiertje ook zitten in de kassa. Denkt U dat het met Uw voorstel zou opgelost zijn?
Carine
markk
%Europe/Berlin %714 %2007, 18:09
jah dat zou je dan met een tween moeten doen, dat het papiertje in het begin onzichtbaar is en dat op het moment dat je opp de knop druk de alpha van 0% naar 100% word.. en dat kan doormiddel van een tween.. je moet even op internet of op FF zoeken naar de woorden tween en alpha :)
Wytzeaaa
%Europe/Berlin %728 %2007, 18:28
Voor zover ik je verhaal begrijp is het gebruiken van een mask de oplossing. Of verschillende layers in de goede volgorde zetten. Mss kun je je bestand posten?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.