Volledige versie bekijken : button probleem
[Kevin]
%Europe/Berlin %378 %2005, 10:04
Ik zit met een probleempje en kan het hier in de topics niet zo snel vinden. Ik wil een soort glans over een logo maken als ik eroverheen ga maar ik wil niet dat de cursor veranderd in het vingertje. Ik heb het dus gedaan met een button maar alles werkt bij mij hetzelfde. Ik zie geen verschil tussen up down hit en over. Als ik klik komt de glans erover en het pijltje in veranderd een vingertje. Dit is dus niet de bedoeling.
Het lijkt me een simpel probleem maar kan t zelf niet vinden. Ben nog niet zo'n flash master ;)
Wie o wie kan me helpen.
Alvast bedankt.
erikvanhouten
%Europe/Berlin %391 %2005, 10:23
een button heeft de eigenschap dat als je er overheen gaat je muiscursor een handje wordt. Een movie clip heeft dat niet.
Uit mijn hoofd kan je het "0n Roll over" script, ook toepassen op een movieclip.
Zo kan je dus wel de movie starten met on roll over, maar zie je geen handje.
Laiverd
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:53
Probeer maar eens movieclipname.onRollOver = function(){
}
Echt wel een handje hoor. movieclipname.useHandcursor = false; verbergt het handje. Overigens is dit gister ook al aan de orde geweest. Even zoeken voordat je post wordt op prijs gesteld.
John
[Kevin]
%Europe/Berlin %415 %2005, 10:57
ik gebruikte net
on (release) {
gotoAndPlay(2);
}
On Roll Over werkt niet echt in een movie clip. Ben even gaan zoeken naar een Roll Over script en kwam deze tegen http://www.actionscript.org/tutorials/beginner/Blur_transition_effect/index.shtml
Dit is helaas niet wat ik wil want hij hoeft alleen maar naar een ander frame te gaan.
Is daar ook een simpel script voor?
[Kevin]
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
Wat gisteren ter sprake is geweest was toch onrelease? Ik denk dat ik On Roll Over nodig heb want er moet niet geklikt worden. Als ik er met de muis overheen ga moet hij een andere frame gaan spelen.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %488 %2005, 12:43
klik is op on en dan op dat boekje rechts boven in het actionscript venster.. zie je waarscheinlijk zo alles wat je in een on() kan zetten..
[Kevin]
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:56
Bij mij staat er nergens 'on' maar dat doet er niet toe. Het is me inmiddels gelukt. Wel met een button ipv een mc want dat lukte niet. Nu nog dat vingertje weg.
_root.<MC/button>.useHandCursor = false;
werkt niet maar Button.prototype.useHandCursor = false;
wel. Wil ze alleen niet allemaal weg dus dat schiet ook niet op.
iig bedankt voor je reactie wizard.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:11
in je script staat on, als je daar op klikt en dan op dat boekje.. zo bedoelde ik het..
en <MC/button> moet ook vervangen worden door de instancename van de button. dan doet het script het prima
[Kevin]
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
Ahh, je bedoeld het boekje van de help neem ik aan :)
Maar ik vraag me af wat de instancename is dan. Ik heb er gewoon staan
_root.Symbol1.useHandCursor = false;
en nog steeds een vingertje :(
Fatty Owl
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
properties(F8 ) --> instance name
[Kevin]
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
Symbol1 dus.
Vreemd hoor.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
properties(F8 ) --> instance name
FOUT!
dat is gewoon de naam die je aan een symbool (movieclip/button/graphic) geeft.
een instancename vul je links onderin bij de property's in nadat je op de gemaakte symbool geklikt hebt.
heb je dat?
en bedenk voortaan logischere, toepasselijkere namen dan Symbol1. kun je je dingen later nog terug vinde ook ;)
Fatty Owl
%Europe/Berlin %667 %2005, 17:01
f8 is verkeerd de rest niet anders zou er geen <instance name> staan he
theFlashWizard
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:23
em.. geef je nou toe dat je fout zit ofnie? :$ want met F8 maak je van iets een symbool en wat je daar in dat venster intypt is dus zeker geen isntancename.
Fatty Owl
%Europe/Berlin %684 %2005, 17:25
met F8 zat if fout, de rest niet. ik zei properties(F8 (wat fout is)) --> instance name
theFlashWizard
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
owke.. :) ach en zo kome we der wel toch :)
[Kevin]
%Europe/Berlin %337 %2005, 09:06
Thnx mannen. Het werkt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.