Jordy
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:05
Flashers,
Sinds gister ben ik bezig geweest met classes, na het lezen van de "tutorial" van kH_ die in een topic stond, en een goede uitleg van Dauntless begin ik de werking van classes te begrijpen. Nu heb ik een heel vreemd probleem.
Als ik een class maak, en roep hem in mn fla aan, kan de class niet worden gevonden. Dauntless heeft me al geholpen met het controleren van de paden e.d. Dat staat allemaal goed want Dauntless had zelf even snel een class met fla in elkaar geknutseld en naar mij verzonden, dat werkte wel gewoon :X .
Kan iemand mij helpen met het oplossen van dit probleem ?
leeftijd.as
class User {
private var leeftijd:Number;
public function User(leeftijd:Number) {
this.leeftijd = leeftijd;
}
public function getLeeftijd() {
return leeftijd;
}
}
leeftijd.fla
var jordy:User = new User(17);
trace(jordy.getLeeftijd());
En dit is de melding in het output venster:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: The class 'User' could not be loaded.
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
Alvast bedankt
Sinds gister ben ik bezig geweest met classes, na het lezen van de "tutorial" van kH_ die in een topic stond, en een goede uitleg van Dauntless begin ik de werking van classes te begrijpen. Nu heb ik een heel vreemd probleem.
Als ik een class maak, en roep hem in mn fla aan, kan de class niet worden gevonden. Dauntless heeft me al geholpen met het controleren van de paden e.d. Dat staat allemaal goed want Dauntless had zelf even snel een class met fla in elkaar geknutseld en naar mij verzonden, dat werkte wel gewoon :X .
Kan iemand mij helpen met het oplossen van dit probleem ?
leeftijd.as
class User {
private var leeftijd:Number;
public function User(leeftijd:Number) {
this.leeftijd = leeftijd;
}
public function getLeeftijd() {
return leeftijd;
}
}
leeftijd.fla
trace(jordy.getLeeftijd());
En dit is de melding in het output venster:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: The class 'User' could not be loaded.
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
Alvast bedankt