PDA

Volledige versie bekijken : Glowing text

roelywoely
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:19
Hoe maak ik een tekst met een gradient die vanuit de letter uit elkaar gaat? Kortom hoe maak ik een tekst die van de buitenkant een beetje licht uitstraalt, wat bij photoshop Outer Glow is?

Flashgirl
%Europe/Berlin %857 %2005, 21:35
Copieer je tekst naar een laag onder je tekst. Zet de bovenste laag even op slot en maak hem onzichtbaar.

Selecteer de tekst op de onderste laag. Geef die tekst de kleur die je wilt geven aan de glow. Selecteer de tekst en druk twee keer op ctrl+B om gewone fills te maken van de letters.

Nu komt de truc:

Selecteer de letters (die nu gewone shapes zijn geworden) en ga naar Modify > Shape > Soften Fill Edges. Je kunt aangeven in hoeveel stappen je kleur lichter moet worden en hoe groot de glow moet zijn in afstand. Let wel op dat je voor expand kiest, want bij inset zal het effect naar binnen toe worden toegepast in plaats van naar buiten.

Succes!

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:35
bijvoorbeeld:

je kunt de tekst twee keer precies overelkaar plaatsen [in een andere layer]
blokkeer de bovenste layer en doe de visibilty uit.
- geef de onderste bijvoorbeeld een zwarte, en de bovenste een witte kleur.
- klik op de onderste tekst, doe breakapart 2X [ctrl+b].
- ga naar modify>shape>soften fill edges. zet de instellingen op bijvoorbeeld:
distance: 4 px
number op steps: 4

groet

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:36
als je mij niet snapt heb je altijd flashgirl nog, en andresom :D

roelywoely
%Europe/Berlin %864 %2005, 21:44
ik snap hem, heel erg bedankt!! ;) :)
Kan je de distance van de glow ook animeren?

Flashgirl
%Europe/Berlin %867 %2005, 21:49
De distance kun je niet letterlijk animeren (daarmee bedoel ik met shapetweens), maar je kunt wel een soortgelijk effect bereiken door van de glow tekst een symbol te maken, en daarvan de alpha te motiontweenen.