Volledige versie bekijken : text veranderen m.b.v action script
Roman
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
hallo,
ik heb een muziekspelertje gemaakt in flash, met een bewegende tekst die laat zien welk liedje aan het spelen is. nu wil ik weten hoe ik de tekst kan veranderen met behulp van action script.
en moet ik een dynamic text of een static text gebruiken.
mn muziekspeler is heel eenvoudig met elk frame een ander liedje, en ik wil dus dat als je in het volgende/vorige frame komt dat de text dan veranderd in het volgende liedje :)
dus welk script kan ik hiervoor gebruiken?
alvast bedankt,
Roman :)
matzo
%Europe/Berlin %853 %2005, 21:29
dus het is een muziekspeler met vaste nummers.
dan kun je gewoon op ieder frame een andere titel plakken met een static
maar met as neem je best een dynamic,
dan maak je een var aan, waarvan je steeds de inhoud veranderd in de titel.
en een dynamic tekstfield.
dan staat er rechts -eerder onderaan- een vak als naam VAR bij properties als je het dynamic textfield geselecteerd hebt.
dan moet je daar de locatie van de var invullen.
meestal _root.<naam>.
hoop this helps.
of is het 'hoop _root helps' 8~ ;)
als je het nog niet snapt kan ik wel een printscreen tonen van de plaats met dat vak.
EDIT.
met bewegende tekst neem je miss. best een static textfield dat makkelijker te animeren is.
EDIT2.
sorry dat ik hier en niet in as heb gepost waar het meer thuis hoorde. ik heb via nieuwste berichten gereageerd
Laiverd
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:33
instancenamevantextfield.text = "jouw text"; Meer in de as-dictionary onder de Textfield class.
John
Roenes
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:02
Ik heb even de reacties van de 2 topics samengevoegd in deze topic :)
Dat je het weet :)
Roman
%Europe/Berlin %349 %2005, 09:23
huh, ik snap het niet helemaal, :S
kijk ik heb gewoon een soort spel met een muziekspeler, en in die muziekspeler zit een MC, en in die mc weer de tekst. die tekst beweegt gewoon met een motion-tween. ik heb 3 frames in die muziekspeler, met elk een ander nummer. maar als ik het textfield in het 2e frame verander, veranderd hij in alle frames mee. dus dacht ik met action script dit te kunnen verhelpen.
ik ben een noob in flash dus graag veel uitleg :P
bedankt,
Roman
Cowerd
%Europe/Berlin %352 %2005, 09:27
zet anders in het frame in de movieclip waar de tekst staat:
if(_root.currentframe == 1) {
tekst.text = "tekst1";
} else if(_root.currentframe == 2) {
tekst.text = "tekst2";
} else {
tekst.text = "tekst2";
}
Roman
%Europe/Berlin %375 %2005, 10:00
dat doet ie dus niet :S
kijk het is een beetje vaag: die muziekbar is een MC en daarin zit een MC (de tekst en een blokje zodat niet alle tekst meteen zichtbaar is met tekst die dan achter het bloke beweegt) met daarin de dynamic-tekst als MC
moest ik de code in de eerste MC (de muziekbar zelf) zetten?? dat doet ie het niet.
zou ik ook wat uitleg over de code mogen? ik snap hem ongeveer behalve _root. wat is root?
bedankt,
Roman
Cowerd
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:10
_root. is de main-stage...
Roman
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:19
het is niet de main stage maar de frames in de MC van die muziekspeler.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.