PDA

Volledige versie bekijken : Flex+AMFPHP werkt niet meer na updaten MySQL

Veenicks
%Europe/Berlin %501 %2007, 13:02
Recentelijk is mijn MySQL versie geupdate van 4.0* naar 4.1.11 door m'n webhost.

Hiervoor draaide de tutorial van Mike Potter ( klik! (http://www.adobe.com/devnet/flex/articles/flex2_amfphp_03.html) ) perfect, maar na het updaten doet hij het niet meer.

Ik heb om even te testen een TextInputje aangemaakt met ID="test", en in de onResult EN onFault responders van de gateway.call test.text = result / fault gezet; de inhoud van test veranderd niet, waardoor ik de veronderstelling krijg dat de hele call niet gerunned wordt, omdat noch de result, noch de fault responders in werking worden gezet.

Help!

Thomaz
%Europe/Berlin %580 %2007, 14:56
Flex en AMFPHP hebben verder niets te maken met MySQL. Je PHP-script wel. Die voert uiteindelijk een MySQL query uit.
Misschien is de query die PHP uitvoert niet meer geldig is in de nieuwe versie van MySQL.

Weet je verder zeker dat je hostingprovider ook niet de PHP versie heeft geupdate?

Je zou ook eens kunnen kijken in de service browser die bij AMFPHP zit om te zien of je daar foutmeldingen voorbij ziet komen.

Veenicks
%Europe/Berlin %592 %2007, 15:13
Heb inmiddels de php ria sdk van Adobe geinstalleerd; bij het draaien van de services browser van AMFPHP binnen de sdk, krijg ik de gevreesde netconnection.call.badversion errors.

Mijn Flex en PHP script zijn geen van alle gewijzigd, enkel de MySQL versie; realiseer me nu dat dit waarschijnlijk de verkeerde forum blijkt te zijn ;)

BernardV
%Europe/Berlin %771 %2007, 19:31
Maar het probleem is wel duidelijk :)
Waarschijnlijk heb je PHP 5.2.2 draaien die heeft een BUG in de HTTP_RAW_POST_DATA die wordt niet altijd gevuld.

Je kunt dit oplossen door, of de SVN versie van PHP te installeren of in je gateway.php boven:
$gateway->service();
de volgende code te zetten:
if (phpversion()=="5.2.2") $GLOBALS['HTTP_RAW_POST_DATA'] = file_get_contents("php://input");

php://input doet hetzelfde, alleen werkt wel, dus op deze manier wordt het wel gevuld.
Kreeg dit vandaag te horen van een vriend die hetzelfde probleem had.

//EDIT: link naar de PHP bug: http://bugs.php.net/bug.php?id=41293