PDA

Volledige versie bekijken : flash cs3 as 3,0 tutorials samples of les?

popcorncolors
%Europe/Berlin %471 %2007, 12:19
Hoi,
Ik heb wel een beetje kenis van as2,0, maar zou graag as 3,0 willen leren.
Weet iemand waar je goeie tutorials of lessen kan volgen voor flash as 3,0.
groetjes

marcvz
%Europe/Berlin %478 %2007, 12:29
www.lynda.com

popcorncolors
%Europe/Berlin %488 %2007, 12:43
maar dat is met flex dat heb ik niet.
Ik wil het graag eerst leren in flash cs3

marcvz
%Europe/Berlin %492 %2007, 12:49
Nou, actionscript 3.0 is actionscript 3.0 lijkt me..
Of je het nu in flex of in flash gebruikt.

Maar anders is dit een goed boek:
http://safari.oreilly.com/0596526946

't Is alleen nog even wachten tot de uiteindelijke versie in de winkels ligt.

Alassea
%Europe/Berlin %494 %2007, 12:52
Ik ben ook met AS3 in flash bezig geweest, maar ik moet zeggen dat AS3 in flash niet vanzelfsprekend AS3 in Flex is...

Flex gaat niet uit van werken met een stage, terwijl flash dit wel doet. Dus liep al snel vast met wat er allemaal te vinden is over AS3.

marcvz
%Europe/Berlin %498 %2007, 12:57
Ja, dat zal best, maar je hebt toch ook de flash help file nog.
En die is behoorlijk uitgebreid. Dus een actionscript 3.0 tutorial icm flex + de help files van flash moeten je toch aardig op weg kunnen helpen lijkt me..

Alassea
%Europe/Berlin %500 %2007, 13:00
In de Alpha versie zat nog geen help

popcorncolors
%Europe/Berlin %608 %2007, 15:36
Is het ook niet zo dat flex zonder tijdslijn werkt, dit is een groot verschil met flash (denk ik).
Zodoende ben ik toch op zoek naar tutorials die voor flash cs3 zijn, ook heb ik flex niet staan.

mvg

moisarina
%Europe/Berlin %625 %2007, 16:01
Is het ook niet zo dat flex zonder tijdslijn werkt, dit is een groot verschil met flash (denk ik).
Zodoende ben ik toch op zoek naar tutorials die voor flash cs3 zijn, ook heb ik flex niet staan.

mvg
Ja dat klopt dat Flex zonder tijdlijn werkt.
De livedocs van Flash CS3 lijkt me tot nog toe nog het beste
Ik hoop ook dat er binnenkort nog heel wat tutorials komen want je kan nog nauwelijks wat vinden.
Toevallig dat ik hier nog op kwam vanmiddag:
http://actionscript.startpagina.be/

F e r o x
%Europe/Berlin %637 %2007, 16:17
Ik gebruik zelf de Lynda.com tutorial, en het is echt niet slecht hoor (want zoals gezegd, AS3 is AS3, of dit nu in Flex of Flash is). Maar je kan nog ff wachten, en dan komt er eentje speciaal voor Flash CS3 ...

Dauntless
%Europe/Berlin %686 %2007, 17:29

mvg
In principe heb je in Flash ook helemaal geen tijdlijn nodig om een grote app te maken... Er zijn genoeg mensen die bv mtasc gebruiken om te compilen en dus ook geen tijdlijn gebruiken.

TheDutch
%Europe/Berlin %075 %2007, 02:48
Nou, actionscript 3.0 is actionscript 3.0 lijkt me..
Of je het nu in flex of in flash gebruikt.
(want zoals gezegd, AS3 is AS3, of dit nu in Flex of Flash is).
Dat is niet helemaal waar wat hier nu veronderstelt wordt. ActionScript 3 is ActionScript 3, true. Echter ben je binnen Flex afhankelijk van het Flex Framework en daardoor zal AS 3 dat gemaakt is voor Flash niet direct werken binnen Flex en andersom :).

marcvz
%Europe/Berlin %542 %2007, 14:00
Nee, ok, niet alle methods zullen gelijk zijn.
Maar het principe en de syntax blijft hetzelfde.
Dus als je al actionscript 2 kennis hebt. En je doet wat tuts over as3 in flex.
Dan pak je er vervolgens de help van flash er bij om eens te kijken wat er veranderd en bijgekomen is. En dan moet je toch een eind komen lijkt mij..

TheDutch
%Europe/Berlin %555 %2007, 14:20
Het gaat niet alleen om de classes die in Flex 2 wel bestaan en in core ActionScript 3 niet, maar vooral ook om de dependencies binnen het Flex 2 Framework. Alles wat je bijvoorbeeld visueel op de stage wilt zetten moet binnen Flex 2 minstens afstammen van de UIComponent class.

Je kunt dus niet zomaar elk stukje AS 3 in Flex 2 gebruiken en vice versa, ondanks dat de syntax hetzelfde is en het allemaal ActionScript 3 is.

Flex 2 is helaas op een wat verwarrende manier neergezet door Adobe...

rubenNL
%Europe/Berlin %550 %2007, 14:12
het enigste verschil tussen flex en flash cs3 met die lyndalessen is dat je bij flex al een soort beginnetje hebt ( weet ff niet hoe je zoiets noemt, beginnelijk he :P). maar verder zijn die lessen wel goed te volgen

marcvz
%Europe/Berlin %556 %2007, 14:21
Ik kreeg een 30 dagen lynda abbo bij m'n cs3 registratie.
Bekijk nu net wat van die actionscript 3.0 for flex tutorials.
En de beste man verteld er netjes bij wat je moet doen als je niet in Flex maar in flash 9 werkt. ;)
Dus ik denk dat het zeker de moeite loont om ze eens te bekijken.

stefanw_nl
%Europe/Berlin %732 %2007, 18:34
Als je alleen flash cs3 gebruikt.. kan moet je wel er wel uit moeten komen met alleen de flash help files.. maar verdiep je eerst in OO programmeren. Als je weet hoe dat moet en gaat. Is het programmeren met as3 een koekie... :P

En gebruik google ;)