PDA

Volledige versie bekijken : Popup opent wel, maar ook huidige pagina verandert

Hend
%Europe/Berlin %659 %2007, 16:49
En maar weer eens een popup-gerelateerd vraagje:
Ik heb de volgende code geleend van meneer de Flash Wizard:
<script type="text/javascript">

function popup(url,winName,W,H,X,Y) {
if(W == undefined) W = 400; //default width
if(H == undefined) H = 300; //default height
if(X == undefined) X = screen.width/2-W/2; //default Xpos (is now centered)
if(Y == undefined) Y = screen.height/2-H/2; //default Ypos (is now centered)

winprops = 'height='+H+',width='+W+',top='+Y+',left='+X+',scr ollbars=no';

win = window.open(url, winName, winprops);
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
win.window.focus();
}
}

</script>Deze heb ik netjes in de head van m'n index.html geplaats en vervolgens in m'n flash-site dit:
_root.knop.onRelease = function(){
getURL("javascript:window.open('http://www.website.nl/,'popup','height=400,width=600')");
};

De code opent vanuit Firefox netjes een popup, maar de oorspronkelijke Flash-site van waaruit die geopend wordt, verspringt zelf ook neer een lege pagina (en krijgt focus), wat dus niet mijn bedoeling is. Daarnaast werkt het centreren niet.
Vanuit Internet Explorer gebeurt er simpelweg niks maar vanuit Safari werkt 'ie als een tierelier, op het centreren na dan.

Ik ken verder absoluut niks van html of javascript en heb dus geen idee hoe ik de code aan zou kunnen passen zodat de pagina in Firefox niet verspringt en zodat 'ie in IExplorer ook werkt. Iemand een idee wat er aan mankeert? Thanks!

Gerrit55
%Europe/Berlin %320 %2007, 08:41
je moet vanuit Flash wel je Javascript-functie aanroepen, dus met:

getUrl("javascript:popup('http://www.website.nl','popup',600,400)");

Hend
%Europe/Berlin %362 %2007, 09:41
Inderdaad! Bedankt! "Beetje dom" zou ons aller Máxima zeggen. Op dit moment lijkt alles te werken in zowel Firefox als IExplorer, althans op de PC. Dat er in IExplorer niks gebeurde kwam doordat ik op een Mac bezig ben. Daarop werkt ie in Safari en Firefox nu ook perfect.

Enige puntje van verbetering dat ik nu nog kan proberen te fixen is dat ie het dus ook doet op Internet Explorer voor de Mac. Is er toevallig iemand die daar ook nog een handigheidje voor heeft, want daar doet ie nu dus helemaal niks.

Hend
%Europe/Berlin %394 %2007, 10:27
De overige forums over dit probleempje lezend, krijg ik het idee dat Mac & IExplorer per definitie niet de meest gelukkige combinatie is. Ik ga er vanuit dat niet veel OS gebruikers IExplorer draaien dus ik denk dat het een kwestie van accepteren wordt.
Mocht er toch nog iemand een fijne oplossing kennen dan hoor ik 'm graag.
Cheers! =]

Lorrens
%Europe/Berlin %418 %2007, 11:02
Hend, let wel op de IE op de Mac al jaren niet meer wordt ge-update. Hij is daar blijven steken bij versie 5 (dacht ik..), met alle nodige bugs die daarbij horen ;)
De meeste Mac gebruikers willen juist af van windows, en gebruiken daardoor liever een andere browser :)

ros00246
%Europe/Berlin %480 %2007, 12:32
hallo mensen! Mijn eerste post hier, en ik hoop dat jullie de moeite willen nemen mij even te helpen.

ben bezig met een flash site, en hij is bijna af. Nu wil ik d.m.v. clicks op buttons in flash, een ajax (javascript)-popup openen. Nu heb ik hier een heel mooi voorbeeld van gevonden, kijk maar op http://orangoo.com/labs/GreyBox/

Het bovenstaande voorbeeld in deze post, lukt me al prima. Alleen nu wil ik deze greybox javascript gaan toepassen. m.a.w, ik wil geen standaard popup openen, maar de greybox, vanuit flash! Hoe moet ik het javascript veranderen?

Lorrens
%Europe/Berlin %557 %2007, 14:22
Zou je een nieuwe topic willen starten ipv in andermans topic verder te gaan? :)
danku :)