Hend
%Europe/Berlin %659 %2007, 16:49
En maar weer eens een popup-gerelateerd vraagje:
Ik heb de volgende code geleend van meneer de Flash Wizard:
<script type="text/javascript">
function popup(url,winName,W,H,X,Y) {
if(W == undefined) W = 400; //default width
if(H == undefined) H = 300; //default height
if(X == undefined) X = screen.width/2-W/2; //default Xpos (is now centered)
if(Y == undefined) Y = screen.height/2-H/2; //default Ypos (is now centered)
winprops = 'height='+H+',width='+W+',top='+Y+',left='+X+',scr ollbars=no';
win = window.open(url, winName, winprops);
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
win.window.focus();
}
}
</script>Deze heb ik netjes in de head van m'n index.html geplaats en vervolgens in m'n flash-site dit:
_root.knop.onRelease = function(){
getURL("javascript:window.open('http://www.website.nl/,'popup','height=400,width=600')");
};
De code opent vanuit Firefox netjes een popup, maar de oorspronkelijke Flash-site van waaruit die geopend wordt, verspringt zelf ook neer een lege pagina (en krijgt focus), wat dus niet mijn bedoeling is. Daarnaast werkt het centreren niet.
Vanuit Internet Explorer gebeurt er simpelweg niks maar vanuit Safari werkt 'ie als een tierelier, op het centreren na dan.
Ik ken verder absoluut niks van html of javascript en heb dus geen idee hoe ik de code aan zou kunnen passen zodat de pagina in Firefox niet verspringt en zodat 'ie in IExplorer ook werkt. Iemand een idee wat er aan mankeert? Thanks!
Ik heb de volgende code geleend van meneer de Flash Wizard:
<script type="text/javascript">
function popup(url,winName,W,H,X,Y) {
if(W == undefined) W = 400; //default width
if(H == undefined) H = 300; //default height
if(X == undefined) X = screen.width/2-W/2; //default Xpos (is now centered)
if(Y == undefined) Y = screen.height/2-H/2; //default Ypos (is now centered)
winprops = 'height='+H+',width='+W+',top='+Y+',left='+X+',scr ollbars=no';
win = window.open(url, winName, winprops);
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
win.window.focus();
}
}
</script>Deze heb ik netjes in de head van m'n index.html geplaats en vervolgens in m'n flash-site dit:
_root.knop.onRelease = function(){
getURL("javascript:window.open('http://www.website.nl/,'popup','height=400,width=600')");
};
De code opent vanuit Firefox netjes een popup, maar de oorspronkelijke Flash-site van waaruit die geopend wordt, verspringt zelf ook neer een lege pagina (en krijgt focus), wat dus niet mijn bedoeling is. Daarnaast werkt het centreren niet.
Vanuit Internet Explorer gebeurt er simpelweg niks maar vanuit Safari werkt 'ie als een tierelier, op het centreren na dan.
Ik ken verder absoluut niks van html of javascript en heb dus geen idee hoe ik de code aan zou kunnen passen zodat de pagina in Firefox niet verspringt en zodat 'ie in IExplorer ook werkt. Iemand een idee wat er aan mankeert? Thanks!