Volledige versie bekijken : Hoe maak ik ronde hoeken van een vierkant plaatje??
Robindegrooth
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
Kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is in mx 2004 Pro om een rechthoekig plaatje de punten rond te maken?? als het mogelijk is hoe moet ik dat dan doen.
Met vriendelijke Groet
Robin
www.grooth.com/home.html
berezowski
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
dubbel klikken op de rectangle tool -> rectangle settings -> corner radius
Dauntless
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
Hier is een mogelijkheid:
Importeer je foto naar de stage.
Selecteer je foto en druk op CTRL + B (break appart)
Selecteer de rectangle tool (R) en klik vanonder (in het tools panel) op 'rounded edges'. // Edit: dat van hierboven dus ;)
Neem daar dan bv 25 of zo.
In de properties panel zet je de vulling om 'none' (wit vlak met rode streep door).
Dan sleep je van links onder naar rechts boven (of anders natuurlijk) zodat je een border over je foto heen hebt liggen.
Dan selecteer je een voor een die puntjes die 'wegvallen' met je mouse tool. Druk op deleet en je bent klaar :). Daarna kan je ook terug die rand selecteren en op deleet drukken :).
Flashgirl
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:21
Je kunt het natuurlijk ook met een mask doen in de vorm van een vierkant met afgeronde hoeken :).
Laiverd
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:32
Je kunt het natuurlijk ook met een mask doen in de vorm van een vierkant met afgeronde hoeken :). ;) Maar dan moet je nog steeds die ronde hoeken kunnen maken, lijkt me.
Flashgirl
%Europe/Berlin %860 %2005, 21:38
;) Maar dan moet je nog steeds die ronde hoeken kunnen maken, lijkt me.
Ja, maar dat wordt hierboven al uitgelegd ;).
Robindegrooth
%Europe/Berlin %395 %2005, 10:29
Thanks. Het duurde even maar het word echt mooi.
Bedankt Allemaal. kan eindelijk weer verder.
giel12
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:10
Veel simpelere manier: Als je een vierkant getekend hebt gewoon je linkermuistoets ingedrukt houden en dan met de bovenste en onderste pijltjestoets de ronding veranderen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.