PDA

Volledige versie bekijken : Mask?

ROCKSTAR!
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:56
ola,

kheb in een button een grote foto steken
nu moet die button op de scene een deel van die foto laten zien
dus zet ik in de eerste frame van mn button een mask ter grootte van het deel ik van die foto wil zien
met daaronder direct de foto

op mn scene komt dit dan goed uit

nu als men over dat stukje foto komt moet heel de foto verschijnen
dus in mn 2e frame van mn button (Over) laat ik die mask gewoon weg

Nu alsek mn movie test
krijg ik direct heel de foto te zien met daar bovenop het vlak dat ik als mask gebruikte

heel raar
mss ben ik gewoon even aant nooben, mr kheb alles al geprobeerd
wat ik zo raar vind, is dat ik op mn scene dat kleine stukje foto wel mooi zie in de vorm van die mask

kan iemand mij helpen?
thanks

Mitch
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:45
Volgens mij kan dat gewoon niet, je kan ook beter geen buttons gebruiken maar gewoon movieclips en dan van die movieclip een button maken.

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:49
dan moet je toch niet de mask weglaten, maar een mask maken ter grote van de foto? 8)

Charlez
%Europe/Berlin %812 %2005, 20:30
Idem wat mitch zegt... Mss kan je beter een button maken en als je erop klikt dat ie dan in een movieclip een deel van je foto laat zien (door middel van on(release){ movieclipnaam.gotoAndPlay(framex); } ) en dan kan je zo verder werken...

ROCKSTAR!
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
maar kheb juist die 2 fases nodig
1. op scene: klein stukje van die grotere foto (ter grootte van de mask die ik er bovenop zet)
2. op over: heel de foto, dus mask weg...

alsek dan gewoon in flash zelf (nog niet getest of geexported, in het programma dus) zie, zie ik op scene mooi dat stukje foto waar die mask bovenstaat

als ik het echter export, of test
zie ik ineens heel de foto met het vlak dat ik gebruikte als mask er gewoon bovenop

Charlez
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:59
Zijn je masklayers wel gesloten (alle, ik bedoel zo da slotje, da je het nie kan bewerken.. )

ROCKSTAR!
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
ja..

Cowerd
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
wat jelmerdewilde al zei...
de mask gewoon groter of even groot als de foto maken:)

ROCKSTAR!
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
verandert nix aan mn probleem

stoch niet logisch dat ik direct heel de foto zie, met daarop het vlak dat ik als mask gebruik??

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %837 %2005, 21:05
kun je de .Fla posten? :) bij mij werkt het wel