Volledige versie bekijken : Key.LEFT moet key.(een willekeurige letter) worden..?
Femkuh
%Europe/Berlin %760 %2007, 19:15
Hey,
Ik heb de volgende vraag. In een spelletje wat ik gemaakt heb kun je naar links en rechts bewegen en springen. Kan left in onderstaande code ook vervangen worden door een willekeurige letter (dus bijvoorbeeld de knop d)? En zo ja hoe word de code dan? [:o)]
if (Key.isDown(Key.LEFT)) {
enzovoortssss..
}
luukjuh
%Europe/Berlin %777 %2007, 19:39
Je kan wel de knoppen "end", "enter", "arrows" enzv. gebruiken maar volgens mij geen normale letters.
Is enzovoortsss... een nieuwe functie ofzo? nooit van gehoord :p
Luuk
Erwinzzz
%Europe/Berlin %780 %2007, 19:43
Kijk even in de Flash Help (druk F1). En zoek bijvoorbeeld op KeyListeners. Je zal daar tegenkomen dat iedere key een bepaalde KeyCode heeft (trace maar eens Key.SPACE, en je zal gewoon een nummer in je output venster zien). Daar staat misschien wel een lijstje en anders een manier om erachter te komen welke key, bij welke nummer hoort.
-Rutger-
%Europe/Berlin %796 %2007, 20:06
Gewoon de random functie gebruiken denk ik.
Femkuh
%Europe/Berlin %797 %2007, 20:07
Inderdaad, bij het tracen komt er een nummer in beeld :) Alleen als je het andersom probeert: trace(Key.32); krijg je een foutmelding.. Ben dus nog niet echt verdergekomen..
Emveedee
%Europe/Berlin %831 %2007, 20:57
Als je nou eens ipv Key.LEFT Key.32 probeert in je originele script ;)
Thierry
%Europe/Berlin %869 %2007, 21:51
Dat heeft geen zin. Volgens mij kun je in Flash geen keyboard input 'setten'. Je kunt wel de key-code en ASCII-code van een ingedrukte toets verkrijgen maar je kunt ze niet veranderen. Dus wat Femkuh probeert te doen is volgens mij niet mogelijk.
Wytzeaaa
%Europe/Berlin %951 %2007, 23:49
...Zoals Erwinzzz hierboven ook al aangeeft, kijk in de help van Flash bij KeyListeners en dan kom je al vrij snel uit bij
var keyListener:Object = new Object();
keyListener.onKeyDown = function() {
// compare return value of getCode() to constant
if (Key.getCode() == Key.ENTER) {
trace ("Virtual key code: "+Key.getCode()+" (ENTER key)");
}
else {
trace("Virtual key code: "+Key.getCode());
}
};
Key.addListener(keyListener);
...oftewel, Key.getCode() is wat je nodig hebt.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.