Volledige versie bekijken : Input veld vullen uit DB
b.sondagh
%Europe/Berlin %575 %2007, 14:48
Dag,
Met de code echo "<td>".$record->name."</td>\n"; kan ik een veld weergeven.
Als ik dit veld wil aanpassen gebruik ik echo "<td><input name=\"name\" type=\"text\" value=".$record->name."></td>\n"; dit werkt zolang er geen spaties in staan.
Als ik dus een "van Velzen" ofzo heb zie ik alleen "van".
help.
josko
%Europe/Berlin %584 %2007, 15:02
echo "<td><input name=\"name\" type=\"text\" value=\"".$record->name."\"></td>\n";
There ya go.
b.sondagh
%Europe/Berlin %606 %2007, 15:32
thnx
dannydehaan
%Europe/Berlin %705 %2007, 17:55
Je kan ook beter met mysql_fetch_assoc werken ipv mysql_fetch_object .
Krijg je een betere performance door
josko
%Europe/Berlin %752 %2007, 19:03
Je kan ook beter met mysql_fetch_assoc werken ipv mysql_fetch_object .
Krijg je een betere performance door
Dat is niet meer zo :)
Performance: Speed-wise, the function is identical to mysql_fetch_array(), and almost as quick as mysql_fetch_row() (the difference is insignificant).
Performance: An important thing to note is that using mysql_fetch_assoc() is not significantly slower than using mysql_fetch_row(), while it provides a significant added value.
Als het (significant) sneller was, vermelde php.net wel iets :)
Assoc was geloof ik wel ooit sneller, maar nu niet meer.
Tenminste, dat staat mij bij 8)
De Kale
%Europe/Berlin %367 %2007, 09:49
en sinds iedereen natuurlijk OOP werkt in php 5 is het natuurlijker om met objecten te werken. Ik heb zelden fetch_assoc gebruikt maar dat is meer een voorkeur omdat ik het duidelijker te lezen vind...
fetch_array vind ik verschrikkelijk want ik vind dat je je query resultaten nooit numeriek zou mogen benaderen, maar altijd expliciet met veldnaam.
Bargok
%Europe/Berlin %390 %2007, 10:22
fetch array 2de argument maar eens bekijken dan ;).
OT: Ik gebruik altijd assoc, beste wat er is. Per veldnaam en dan maak ik er zelf wel een object van met m'n class ;).
De Kale
%Europe/Berlin %699 %2007, 17:46
ja, maar dan zet je de valkuil wagenwijd open door geen tweede argument te gebruiken en dan toch nog stiekem toe te laten dat je je kolom numeriek kunt benaderen.
Overigens zijn abstract gezien tabellen (zeker in de wat meer geavanceerde database) meer objecten dan multidimensionale arrays.
dannydehaan
%Europe/Berlin %944 %2007, 23:40
Nog netter en overzichtlijker zou zijn:
echo '<td><input name="name" type="text" value="'.$record->name.'"></td>'"\n";
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.