PDA

Volledige versie bekijken : Buttons en movieclips

estellarosa
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:04
Hoi,
Misschien is dit te simpel voor woorden maar ik kan dit nergens vinden.Ben ook maar een beginner met actionscript!:
Ik wil simpleweg dat als men op een knop drukt (onrelease) dat het de normaal gesproken statische afbeelding die op de pagina staat een kleine beweging maakt.Het is niet de bedoeling dat ze die gelijk maakt als de pagina geladen is.
Ik kan wel info vinden over het toevoegen en controlleren/afspelen van movieclips Na muisklik), maar niet van een afbeelding die al aanwezig is.Het zal vast heel simpel zijn, maar ik heb echt hulp nodig! :S

Finesky
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:08
Het zou wel handig zijn als je erbij zou zetten wat voor een beweging dat plaatje dan moet maken?

peres
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:17
hmm... als ik het goed begrijp, speelt jou animatie meteen af als hij er staat. probeer er eens een stop(); op de eerste eyframe van je animatie te plaatsen. en bij je button:

on(release){
NaamvanMovieclip.gotoAndPlay(2);
}

estellarosa
%Europe/Berlin %645 %2005, 16:29
Het doet er niet zoveel toe wat de animatie is. De clip is al af!
Dankjewel Peres!Zie je wel: simpel....

estellarosa
%Europe/Berlin %916 %2005, 22:59
Het werkt! maar alleen maar bij 1 button.De andere 2 knoppen ( op andere lagen) hebben exact dezelfde actions toegevoegd maar gaan niet naar frame 2.
Het lijkt of de animatie maar eenmaal laad of alleen bij de eerste knop werkt.Wat doe ik fout?

mateo)
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:34
als je eerst op knop 2 of 3 klikt, doet-ie het dan wel? (zo kom je erachter of het aan de code op je knoppen ligt of aan je movieclip met animatie)

Timeline
%Europe/Berlin %977 %2005, 00:26
[P)] [8)]

mateo)
%Europe/Berlin %984 %2005, 00:37
eh timeline. je breekt hier in op een ander topic. je kan ook gewoon een nieuw topic aanmaken :)
wat je vraag betreft: je moet wel de haakjes goed zetten:
on(release){
// al je actions hierbinnen
}

Timeline
%Europe/Berlin %025 %2005, 01:36
eh timeline. je breekt hier in op een ander topic. je kan ook gewoon een nieuw topic aanmaken :)
wat je vraag betreft: je moet wel de haakjes goed zetten:
on(release){
// al je actions hierbinnen
}

Solly.. klopt |)
ik zal effe een ander topic aanmaken :D
Dacht dat ik in een oud topic zat, en ik had de topic titel verkeerd gelezen :P

edit:haakjes waren wel goed btw.. alleen verkeerd gepost :O

estellarosa
%Europe/Berlin %347 %2005, 09:19
Hoi Mateo,
Ja inderdaad, als ik eerst op knop 2 druk doet ie het wel!
De code ziet er net zo uit als bij knop 1. Is er iets met de animatie dan ?

mateo)
%Europe/Berlin %370 %2005, 09:53
dat is het meest waarschijnlijk ja. ik heb een simpel filmpje gemaakt met 4 balletjes. misschien werkt dat verhelderend. de 3 aan de kant zijn buttons, de 4de is een animatie. klik op een van de buttons om de animatie te laten spelen. alle code staat op frame 1 van de movie. op het eerste frame van de animatie clip staat alleen een stop actie.

(als je er hiermee niet uitkomt, kan je waarschijnlijk het beste jouw bestand even uploaden)

estellarosa
%Europe/Berlin %389 %2005, 10:20
Dankjewel Mateo! Ik kijk er naar!
hier is alvast mijn bestand:

mateo)
%Europe/Berlin %341 %2005, 09:11
(pas nu even tijd gevonden om te kijken, sorry)
hier is een werkende versie van je filmpje. kijk nog even naar het font (want dat heb ik niet op mijn machine) en of het heksje precies op de goede plek is blijven staan (ik heb de animatie naar een aparte clip verhuisd).

succes, ziet er leuk uit

estellarosa
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
Ontzettend bedankt Mateo !!!!!You've fixed it!
Wat deed ik nou verkeerd? (wat deed ik niet verkeerd!)

mateo)
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:41
ehm, als ik het goed zag, waren de buttons deel van de animatie. op frame 1 had je alle buttons een actie gegeven (gotoAndPlay(2), maar op het laatste frame (een nieuw frame met dus weer nieuwe instanties van de buttons) alleen de bovenste button. Op het laatste frame stond een stop actie, dus was vanaf de eerste klik was alleen de bovenste button bruikbaar...
het had ook gewerkt als je het laatste frame een 'gewoon' frame had laten zijn en dus niet een nieuw keyframe. het leek me beter om de animatie in een aparte mc te zetten, dan kan je dat soort foutjes niet maken.

estellarosa
%Europe/Berlin %678 %2005, 17:17
Alles was prima, nu ben ik over naar MX 2004 en snap er de ballen van. Mijn knopjes hadden al een actie, maar ik kan dat niet meer bij actions terug vinden, laat staan een url link toevoegen. Waarom is alles ineens compleet anders! Grrrr!
Het filmpje doet het nog perfect. Het voert ale acties nog uit maar ik kan ze nergens zien laat staan editen!Help! Sorry van het overbodige nieuwe topic... :#

xtr0
%Europe/Berlin %716 %2005, 18:11
op de hoofd tijdlijn dubbelklikken op de knoppen, en dan staat de knop met de acties in de layer twinkle.

estellarosa
%Europe/Berlin %736 %2005, 18:40
Nee, er was voor alle knoppen een on release actie om naar frame 2 van mijn movieclip te springen.Dat doet ie nog steeds perfect.Ik zie alleen die acties niet meer bij die knoppen. Als ik nu doe wat jij zegt dan merkt ie wel dat de 1e knop een instance (twinkl) is , maar dat toont bij de andere 2 weer niet. Ik kan dan wel bij knop 1 zeggen dat ie naar....url moet.. maar bij die anderen geeft ie alleen een leeg frame weer.
Het is een zooitje. Waarom ik ooit naar een nieuwe versie ben gegaan?

The Watcher
%Europe/Berlin %944 %2005, 22:39
Well, I am here kidz...