PDA

Volledige versie bekijken : knopje 'bladeren...'

flapzucht
%Europe/Berlin %293 %2005, 08:02
hoe kan ik een knopje maken waarmee ik kan bladeren op mijn computer om een afbeelding te kiezen om vervolgens te uploaden, en is het mogelijk te uploaden via flash (icm met php),? en zo ja, heeft iemand misschien goede voorbeelden voor me.

Roenes
%Europe/Berlin %328 %2005, 08:53
Ik weet dat het via php zal moeten omdat flash deze optie niet heeft. Ik heb alleen geen idee hoe je het moet realiseren aangezien ik dit nog nooit geprobeerd heb :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %355 %2005, 09:31
Dit is inderdaad in flash niet makkelijk mogelijk, wel zijn er meerdere mogelijkheden om dit op te lossen via wat HTML met JavaScript (in feite komt PHP alleen kijken bij de afhandeling van het uploaden, en is Flash de grafische schil).

Er zijn wat mensen die hiervoor een component hebben gemaakt die je mag gebruiken, dan moet je eens kijken hiero: http://www.yamago.net/components/

Ik kan je ook wel kort vertellen hoe dit ongeveer werkt:
1. een <input type=file> soort is er simpel niet in flash
2. je zal dus gebruik moeten maken van een <input type=file> in je html
3. deze input zal moeten reageren op je button in je flash
4. hier komt een zooitje javascript om de hoek kijken (besturing formulier vanuit flash en andersom)

De meest handige methode die ik tot nu toe gezien heb werkt met 2 frames in een frameset, waarbij de 1 frame 100% van de pagina is, en de andere frame dus in feite 0%. Maar in die laatste frame kan je wel een bestand neerzetten en daar zet je dan ook het formulier neer, let op dat je besturing van de movie en formulier dan wel via frames moet (JavaScript).

Een andere methode is het zichtbaar en onzichtbaar maken van het formulier door middel van CSS en JavaScript in hetzelfde frame. Er zijn volgens mij van beide wel voorbeelden te vinden op het internet, je zal dan even moeten zoeken daarop. Indien je ze vind graag hier posten, altijd handig om dat ergens te hebben staan :).

flapzucht
%Europe/Berlin %723 %2005, 18:21
ja, maar het probleem is dat ik het flash bestand niet binnen een html pagina zal gebruiken ofzo, of op internet maar dat ik een uploader maak ik projector formaat.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:24
dan gaat het volgens mij niet lukken..

flapzucht
%Europe/Berlin %793 %2005, 20:02
wat nou als ik een html bestand in een popup folder open en het resultaat vervolgens inlaad in flash.