PDA

Volledige versie bekijken : Return van sql query

Laiverd
%Europe/Berlin %626 %2007, 16:01
he mensen,

Van deze query
"SELECT
`qualification_cats`.`category`,
`qualifications`.`qualification`
FROM
`member_qual`
Inner Join `qualifications` ON `member_qual`.`qual_id` = `qualifications`.`qual_id`
Inner Join `qualification_cats` ON `qualifications`.`cat_id` = `qualification_cats`.`cat_id`
WHERE
`member_qual`.`member_id` = '$id'"
Krijg ik via een functie de volgende array terug als return waarde
Niet-nautisch, EHBO,Niet-nautisch, BHV, Kielboot, ZIA, Kielboot, ZIB*, Kielboot, ZIB, Kielboot, CWOIV, Kielboot, CWOIII, Kielboot, CWOII, Kielboot, CWOIHet gaat hier om categorieën en qualificaties binnen die categorieën.

Uiteindelijk wil ik een output die er (alsof het een array zou zijn) ongeveer zo uitziet

arr['Niet-nautisch'] => EHBO,BHV;
arr['Kielboot'] => ZIA, ZIB*, ZIB etc.

Ik denk dat het antwoord 'nee' zal zijn maar ik vraag me af of ik een query zo kan opzetten dat ik als het ware (in dit geval) twee objecten kan terugkrijgen, of een tweedimensionale array, of dat de enige manier om dat te bereiken via PHP loopt en niet via SQL.

Wederom bedankt voor de input.

Cheers,
John

Bargok
%Europe/Berlin %668 %2007, 17:02
Als je een soortgelijke array wilt krijgen, zul je hem zelf op moeten bouwen tussen je while loop. In mysql is het mogelijk te naam van een veld op te halen, maar dit kan natuurlijk ook gewoon in je loop door middel van de functie key();.

Kijk maar op php.net/key voor een voorbeeldje, en dan denk ik dat je er zelf uit zal komen :)

Laiverd
%Europe/Berlin %685 %2007, 17:26
Dat vermoeden had ik al. Okay; bedankt Bargok, ik ga er wel uitkomen.

Cheers,
John