Volledige versie bekijken : Vraagje (hoe maak ik een draaiende ster)
Remy-vld
%Europe/Berlin %367 %2005, 09:49
Hallo,
Ik zou graag een clip willen maken van een ster.
Als je er met je muis overheen gaat moet hij groter worden en gaan draaien.
en als je er weer fa gaat draait hij een stukkie terug en wordt weer zijn oude formaat
hoe kan ik dat het beste doen ALVAST BEDANKT
Mitch
%Europe/Berlin %383 %2005, 10:11
Zorg er voor dat je titel van je topic duidelijk is (ik heb het inmiddels aangepast), dan wordt je ook sneller geholpen.
Nu over de ster, heb je zelf al wat geprobeerd? Weet je al hoe je een mc (movie clip) maakt van die ster?
-rechter muis knop convert to symbol en dan movie clip noem hem ster_mc1
Om hem rond te laten draaien in de mc moet je er weer een movieclip van maken
-rechter muis knop convert to symbol en dan movie clip noem hem ster_mc2
(graphic kan ook maar ik gebruik altijd alleen mc's, om dat je dan altijd kan blijven animeren erin). Dus in de mc die je als eerst hebt gemaakt nog een keer van die ster een mc maken.
-Dan ga je in ster_mc1 de timeline gebruiken, maak 2 keyframes in de timeline. selecteer alle frames en doe dan create motion tween (rechter muis knop).
Dan kan je links onder instellen hoeveel keer die moet draaien.
Dit kan je ook met groter worden doen, dan moet je in keyframe 1 de gewone ster doen en in de laatste keyframe de grotere.
Hiermee kan je de animatie maken, daarna moet je er een button van maken en een script voor maken. Je kan die ook in dit forum vinden bij zoeken naar rollover waarschijnlijk.
defroxer
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:48
heel duidelijk
Mitch
%Europe/Berlin %690 %2005, 17:33
Staat misschien een hoop uitleg voor zoiets simpels, maar er zijn veel mogelijkheden. Als je wat speelt met de timeline plus motion tween moet het niet moeilijk zijn.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.