PDA

Volledige versie bekijken : Textures in swift 3d ?!?

Master SWF
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:01
Hallo,
Ik heb een probleem,
Ik wil proberen om wat 3d planeetjes te maken, dit doe ik in swift 3d,
Wat me wel lukt is op de standaard vorm van een bol drukken alleen dan zit ik met het probleem dat ik er mijn bitmaps (kaarten van verschillende planeten,waaronder mars) niet op kan plakken! Rechtsonderin Swift 3d heb je allemaal textures en een van de afdelingen heet bitmaps, hierin zit 1 texture van de aarde, maar ik wil hier meerdere aan toevoegen hoe doe ik dat???? [?]

MASTER SWF

Rainman
%Europe/Berlin %002 %2005, 01:03
Ga naar Setup -> materials. Zoek de bitmap van de aarde en kopieer die (Copy Material). Selecteer de kopie en druk daarna op Edit Material.
In het volgende scherm kun je dan een nieuwe naam opgeven en de bitmap van de aarde vervangen door je eigen bitmap.

Doc
%Europe/Berlin %385 %2005, 10:14
alleen kan je het dan volgens mij niet exporteren als vector (.swf). Maar dan moet je het exporteren als raster.

Master SWF
%Europe/Berlin %661 %2005, 16:53
Hartstikke bedankt, het werkt!!! :#

Rainman
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
Uiteraard werkt het! ;)

Yup je kunt inderdaad geen bitmap textures renderen als vector. Maar je kunt raster ook exporteren als swf, je kunt dan alleen niet schalen zonder kwaliteitsverlies wat met vector wel het geval is.

Master SWF
%Europe/Berlin %888 %2005, 22:18
Dus als ik ze wil importeren in flash en de kwaliteit wil behouden moet ik alles dus op maat maken in Swift 3d???

Rainman
%Europe/Berlin %979 %2005, 00:29
Yep, je moet dan in het properties panel aan de linkerkant je width en height al instellen zoals je het uiteindelijk wilt hebben.
Met vector hoeft dit niet.

Master SWF
%Europe/Berlin %849 %2005, 21:23
Ik heb het precies op maat gemaakt, en de kwaliteit is erg goed alleen om de rand van de "planeet" is een streepje wit zichtbaar!!!! is er manier om dit te verhelpen???

Alvast bedankt!!!!

Master SWF
%Europe/Berlin %851 %2005, 21:26
OH ja,
Ik heb alles in een MC geplakt in flash alleen die is zo "groot" dat het eeuwen duurt voordat ik hij op de stage verschijnt als ik hem daar plaats (Hij plaats hem er eigenlijk geen eens!!!) want dan loopt Flash vast dus heeft iemand hier een tip voor???
XML inladen misschien??? (daar heb ik helemaal geen ervaring mee) Het is uiteindelijk namelijkde bedoeling om de mars animatie op een site te plakken.

Alvast bedankt